گروه بورس: فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار در تازه‌ترین گزارش خود از رشد مطلوب تمام نماگرهای بورس تهران در یکسال گذشته میلادی خبر داد و در عین حال تاکید کرد بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران در یکسال گذشته80.7 درصد بوده است.

بورس

به گزارش همشهری، در جدید‌ترین گزارش فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار که هر ماه منتشر می‌شود، ارزش جاری بورس تهران در پایان ماه آوریل، 114‌میلیارد و 410 میلیون دلار محاسبه شده که نشان‌دهنده رشد 55درصدی ارزش بورس تهران در طول یکسال گذشته میلادی است.

 براساس این گزارش، ارزش بورس تهران در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس به‌ترتیب 96-100 و112.5 میلیارد دلار بوده که یکباره در ماه آوریل 2 میلیارد دلار بر ارزش بورس تهران افزوده شده است.همچنین میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران از آوریل سال گذشته تا‌کنون80.7 درصد محاسبه شده که این میزان در طول تاریخ بورس بی‌سابقه بوده است.

فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار همچنین از افزایش گردش معاملات بورس تهران در ماه آوریل خبر داد و اعلام کرد: گردش معاملات بورس تهران با رشد مطلوبی هم‌اکنون به 23 درصد رسیده و این میزان در ماه‌های گذشته بین 13 تا 16‌درصد بوده است.

گردش معاملات، یکی از مولفه‌های توسعه یافتگی بورس‌ها تلقی می‌شود که میزان معاملات و درصد مشارکت سهامداران را در بازارهای سرمایه نشان می‌دهد. در حال حاضر، گردش معاملات بورس استانبول نزدیک‌ترین بورس از نظر جغرافیایی به بازار سرمایه ایران 171 درصد برآورد می‌شود.

فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار در ادامه گزارش خود از بهبود شرایط بازارهای مالی جهان خبر داده و اعلام کرده است ارزش جاری بازارهای سهام دنیا در طول یکسال گذشته و پس از بحران مالی سال 2008 با19.4درصد افزایش به 59‌هزارو 126 میلیارد دلار رسیده است که از این مقدار 24 هزار میلیارد دلار متعلق به بورس‌های آمریکایی و17.9 هزار میلیارد دلار مربوط به بورس‌های آسیای جنوب شرقی است.

کد خبر 136138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز