همزمان با اوج‌گیری تقاضای کاذب در بازار دلار طی روزهای اخیر، رئیس‌کل بانک مرکزی از برنامه این بانک برای آغاز عرضه گسترده ارز از امروز خبر داد و گفت: آنقدر ارز به بازار می‌ریزیم تا جلوی ضرر و زیان مردم گرفته شود.

 به گزارش فارس، محمود بهمنی با تشریح دلایل نوسانات بازار ارز طی روزهای اخیر، به ایجاد تقاضای کاذب در بازار دلار اشاره و تأکید کرد: علت اصلی این تقاضای کاذب گران شدن سکه ناشی از اجرای مالیات برارزش افزوده بوده است. وی افزود: از امروز به‌شدت دلار وارد بازار می‌کنیم و قیمت‌ها را می‌شکنیم. بهمنی با بیان اینکه بانک مرکزی به هر کسی به میزان کافی از شنبه دلار پرداخت خواهد کرد، افزود: بانک مرکزی به بانک‌ها، صرافی‌های بانک‌ها، صرافی‌های مجاز و متفرقه به حد وفور دلار تزریق می‌کند.رئیس‌کل بانک مرکزی ادامه داد:

برخی از هموطنان عزیز که تازه وارد بازار ارزهای خارجی به‌خصوص دلار می‌شوند با قیمت‌های بالا دلار می‌خرند و بعد یکباره با شکستن حباب قیمت‌ها ضرر می‌کنند.وی تأکید کرد: بانک مرکزی به‌شدت نظارت خود را در بازار ارز افزایش خواهد داد.رئیس‌کل بانک مرکزی اظهار کرد: نقدینگی در جامعه وجود دارد و تا هفته گذشته این نقدینگی به سمت طلا و سکه در حرکت بود اما با اعمال مالیات برارزش افزوده دیگر تقاضایی برای این بازارها نیست.وی ضمن اشاره به قدرت حفظ ارزش طلا و سکه، ادامه داد: قدرت ذخیره و حفظ ارزش پول در طلا خیلی بیشتر از ارز است، چراکه دارای ارزش ذاتی است. بهمنی درباره آینده قدرت دلار نیز تصریح کرد: ارزش دلار در آینده به‌شدت کاهش خواهد یافت؛ چرا که دلار کاغذی و اعتباری است.

کد خبر 136166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز