گروه اقتصادی: سوداگران در روزی که شاخص بورس افت محسوس را تجربه کرد و در شرایطی که ابهام درباره نحوه وضع مالیات بر ارزش افزوده بر خرید و فروش سکه به قوت خود باقی است، به سمت بازار ارز رفتند و هر دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران با افزایش 130تومانی، 1208 تومان خرید و فروش شد.

ارز

به گزارش همشهری، افزون بر تنگناهای ناشی از نقل و انتقال ارز به داخل کشور در روزهای اخیر، برخی سوداگران خرید ارزهای معتبر به‌ویژه دلار را در دستور کار خود قرار دادند تا آنجا که خبرگزاری مهر دیروز گزارش داد: دلار در بازار آزاد شهر تهران نایاب و فروش ارز در بانک‌ها هم متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار ما در بازار آزاد شهر تهران هر دلار آمریکا روزگذشته 1208، یورو 1695، دلار کانادا 1248، پوند انگلیس 1958 و یکصد ین ژاپن هم 1445 تومان فروخته شد. بانک مرکزی نرخ مرجع هر دلار آمریکا در روز گذشته را 1065، یورو را 1495، دلار کانادا را 1089، پوند انگلیس را 1725 و یکصد ین ژاپن را 1301 تومان اعلام کرد. مهر دیروز در گزارشی از وضعیت بازار ارز نوشت: صرافان قیمت هر دلار آزاد را امروز 1208 تومان و هر یورو را 1695 تومان اعلام کردند، این در حالی است که دلار در شعبات بانکی که در قبال ارائه پاسپورت و بلیت به میزان 2000دلار عرضه می‌شد، نایاب شده است.

براساس این گزارش برخی از شعبات بانک‌ها هم از فروش دلار امتناع می‌کنند و آن را فقط به مشتریان خاص خود می‌فروشند و برخی از شعبات نیز با دریافت شماره تلفنی از مشتریان به آنها اعلام می‌کنند که در صورت دریافت ارز از بانک مرکزی به شما برای خرید دلار اطلاع داده خواهد شد. برخی از صرافان دلیل افزایش قیمت دلار در بازار را عدم‌عرضه دلار در شعبات بانکی اعلام می‌کنند. هنوز مقامات بانک مرکزی واکنشی به گران شدن ارزش دلار در بازار آزاد نشان نداده‌اند.

کد خبر 136081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز