ساواک بارها برای دستگیری محمدمهدی خادم‌الشریعه نقشه کشید اما او هر بار با زیرکی از چنگ آنها می‌گریخت.

با پیروزی انقلاب، عضو سپاه شد و مسئولیت دفتر فرماندهی سپاه خراسان را برعهده گرفت. پس از آن، دوره فشرده خلبانی را در تهران طی کرد و راهی جبهه‌های جنوب شد. در آنجا نیروهای خراسانی را در تیپ 21 امام رضا(ع) سازماندهی کرد و خود به‌عنوان نخستین فرمانده، مسئولیت این تیپ را به‌عهده گرفت. بهمن1360 حماسه ماندگار تاریخ دفاع مقدس در تنگه چزابه رقم خورد. رزمندگان تیپ 21 امام رضا(ع) در نبردی نابرابر تمام پاتک‌های دشمن را دفع و شجاعانه از مناطق فتح شده پاسداری کردند. سرانجام محمد‌مهدی خادم الشریعه در عملیات بیت‌المقدس در تاریخ سی‌ویکم اردیبهشت ماه سال 1361 به یاران کربلایی‌اش پیوست. پیکر مطهرش را در حرم باصفای امام رضا(ع) به خاک سپردند.

1368شمسی: بستری شدن حضرت امام خمینی(ره )

با آشکار شدن علائم خونریزی در دستگاه گوارش امام خمینی(ره)، بیماری ایشان که به تازگی عود کرده بود، حادتر شد. فعالیت‌های شبانه‏روزی تیم پزشکی ویژه برای برگرداندن سلامتی به ایشان آغاز شد و معظم له در 31 اردیبهشت سال 1368 جهت انجام عمل جراحی، به بیمارستان قلب بقیه الله در جماران انتقال یافتند. پس از انجام عمل جراحی روی دستگاه گوارش ایشان، مردم خداجوی ایران اسلامی مجالس دعا و نیایش را در مساجد سراسر کشور برای شفای ایشان برگزارکردند .

1809 میلادی: قطع ارتباط ناپلئون با ارتش

در آوریل1809میلادی اتریش اتحاد خود با فرانسه را نقض کرد و ناپلئون یکبار دیگر برای بازگرداندن امور به وضعیت سابق دستور بسیج سپاه و اعزام آن به حوزه دانوب را صادر کرد. اتریش به همراه انگلستان، عثمانی و سوئد یک اتحاد جدید برضد‌ناپلئون ایجاد کرده بودند که به اتحاد پنجم مشهور شد. در این جنگ ابتدا ارتش تحت‌فرماندهی ناپلئون موفق شد در نبرد اکمول ارتش اتریش را شکست دهد. وین به تصرف ارتش فرانسه درآمد و ناپلئون در تعقیب ارتش اتریش به سوی جنوب غربی حرکت کرد و در نبردهای راتیسبون و ابلزبرگ و پیاوه ریور موفق شد ارتش اتریش را شکست دهد اما در روز 21ماه می ‌و در جریان نبرد آسپرن- اسلینگ در حالی که بخشی از ارتش ناپلئون تحت فرماندهی مارشال لان مشغول عبور از رودخانه دانوب بود،‌ ناگهان پل نصب شده فرو ریخت و ارتش ناپلئون ارتباط خود را با قسمتی دیگر از ارتش در آن سوی کرانه از دست داد.

1948میلادی: کشتار بیت دراس

کشتار بیت دراس، کشتار زنان و کودکان فلسطینی در 21 می سال 1948میلادی به دست نیروهای صهیونیست است . پس از چند بار تلاش ناموفق برای تصرف این روستا، یک گروه بزرگ نظامی از نیروهای صهیونیست در منطقه مستقر و آنجا را محاصره کردند. مردم روستا تصمیم به ترک زنان و کودکان از محل گرفتند. هنگامی که زنان و کودکان از روستا خارج می‌شدند، به نیروهای صهیونیست برخورد کرده و با وجود اینکه نظامیان می‌دانستند زنان و کودکان در حال خروج از منطقه‌اند، آنها را قتل عام کردند.

کد خبر 135494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز