دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

گروه بین‌الملل: فلسطین بعد از شهادت بیش از 21 نفر که در اعتراض‌های روز نکبت در سرزمین‌های اشغالی به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، از دیروز به‌مدت 3 روز در عزای عمومی به سر می‌برد.

فلسطین

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به‌منظور ادای احترام به شهدای روز یکشنبه در داخل و خارج فلسطین 3 روز عزای عمومی اعلام کرد. محمود عباس در سخنرانی خود به مناسبت این روز تاکید کرد: خون شهیدانی که در برگزاری شصت و سومین سالروز نکبت در مناطق مختلف به شهادت رسیدند، هرگز هدر نخواهد رفت و کشور فلسطین تشکیل خواهد شد. وی در این سخنرانی که از تلویزیون رسمی فلسطین پخش شد، گفت:

خون فلسطینی‌هایی که به مناسبت سالروز نکبت تظاهرات کرده و به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند هرگز هدر نخواهد رفت و این خون در راستای آزادی ملت فلسطین و حقوق این ملت بوده است. وی تاکید کرد: شما با این حضور گسترده خود نشان دادید که حق و حقیقت قوی‌تر از زمان است و اراده ملت‌ها قوی‌تر از ظلم و فشار اشغالگران است. بیش از 21 نفر در حملات نیروهای رژیم صهیونیستی در سالگرد روز نکبت در مناطق مختلف به شهادت رسیدند و بیش از 500 نفر به‌شدت مجروح شدند. حماس هم تجاوز صهیونیست‌ها به تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینی‌ها را محکوم کرد. طاهر نونو، سخنگوی حماس گفت: اشغالگران نشان دادند که در برابر اراده ملت‌ها ناتوان هستند و هیچ نشانی از انسانیت ندارند. نونو از کشورهای عربی به خاطر حمایت از فلسطینی‌ها تقدیر کرد و گفت:‌ تظاهرات فلسطینی‌ها و نیز تظاهرات در کشورهای دیگر مثل مصر، ‌سوریه و لبنان دلیلی بر نزدیک‌شدن به زمان پیروزی است.

353 زخمی در تظاهرات مصر

تظاهرات مردم مصر در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی به مناسبت سالگرد روز نکبت با تیراندازی نیروهای امنیتی این کشور بیش از 353 مجروح بر جای گذاشت. شاهدان عینی اعلام کرده‌اند که نیروهای نظامی مصر به سوی معترضانی که با تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره و کنسولگری این رژیم در اسکندریه خواستار قطع روابط قاهره و تل‌آویو بودند، آتش گشودند که بر اثر آن حداقل 353 نفر زخمی شدند. معترضان مصری که به نشانه حمایت از آرمان مردم فلسطین اقدام به برگزاری تظاهرات کرده بودند از دولت موقت مصر خواسته‌اند تا روابط 32 ساله خود را با تل‌آویو قطع کند. مقام‌های امنیتی مصر اعلام کرده‌اند که حداقل 20 نفر از معترضان هم در بازداشت به سر می‌برند.

رژیم صهیونیستی رو به نابودی است

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هم در پیامی تاکید کرد که پیام تظاهرات‌کنندگان در روز نکبت به رژیم صهیونیستی این است که این رژیم به سمت نابودی پیش می‌رود و هیچ اقدامی نمی‌تواند این رژیم را نجات دهد. دبیرکل حزب‌الله در این پیام اعلام کرد: ما باید به شجاعت و ایمان کسانی که در نزدیکی مرزهای مشترک لبنان و سوریه و همچنین درون فلسطین تظاهرات برگزار کردند، احترام بگذاریم.
وی تاکید کرد: شما به اسرائیل و دوستانش ثابت کردید که برحق خود پایبند هستید؛ حقی که قابل مذاکره، گذشت و از بین رفتن نیست. همچنین حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فداکاری‌های صورت‌گرفته در منطقه مارون الراس، درون فلسطین و همچنین بلندی‌های جولان سوریه بیانگر آن است که مردم همچنان بر مسئله بازگشت به سرزمین خود پایبند هستند. حزب‌الله ضمن محکوم کردن کشتار فلسطینی‌ها تاکید کرد که این اقدامات از سوی صهیونیست‌ها ناآشنا نیست؛ چرا که آنها عادت کرده‌اند تا بدون ترس از مجازات، خون پاک مردم عرب را بریزند.

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی

دولت لبنان در واکنش به حملات وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی به حاضران در مرز این کشور با سرزمین‌های اشغالی فلسطین شکایتی علیه این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده است. گفته می‌شود که مقام‌های رژیم صهیونیستی با ترس از عواقب حملات وحشیانه خود دست به اقدامی متقابل در این زمینه زده‌اند. همچنین روز گذشته در یک عقب‌نشینی آشکار، مقام‌های این رژیم اعلام کردند که انتقال در آمدهای مالیاتی به دولت خودگردان فلسطین را از سر خواهند گرفت.

کد خبر 135185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز