شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک اوپرای به طور خاص تصنیف شده که به نحوی متفاوت خوانندگان به اجرای درون و بیرون آب و حتی زیر آب می‌پردازند.این هفته در یک استخر شنای برلین گشایش یافت.

opera

به گزارش خبرگزاری فرانسه این اوپرا با نام "آکواریا پالائوآ"، زاده فکر کلودیا هر، یک قهرمان شنای سابق که بعدها به خوانندگی روی آورد، است که نقش اصلی آن را ایفا می‌کند و به داخل استخر "استادباد نوکولن" شیرجه ‌می‌رود.

او با کمک مخزن‌های اکسیژن که به پشت او بسته شده است، در زیر آب می‌خواند، و صداهای شبیه به وال‌ها تولید می‌کند که با کمک میکروفون‌های مخصوص به بلندگوهایی منتقل می‌شود که در اطراف استخر شنا نصب شده اند.

صدای او و صداهای سایر اجراکنندگان- که آنها هم آواز می‌خوانند اما بدون مخزن‌های اکسیژن- با صداهای ضبط‌ شده در 100 متری زیر پوشش یخی قاره قطب جنوب آمیخته می‌شوند. اعضای ارکستر خشک باقی می‌مانند، و در اطراف استخر می‌نشینند.

اوپرا داستان زن جوانی را می‌گوید به دنبال اکسیر جوانی همیشگی می‌گردد. او در این جستجو به یک وال قاتل که مردی با یک لباس سیاه نقش او را بازی می‌کند- و گروهی فُک برخورد می‌کند.

همچنین در این اوپرا پیامی درباره تغییر آب و هوایی و آلودگی با قرار دادن زباله‌دان‌هایی در استخر داده شده است. پیش از گشایش این اوپرا در روز یکشنبه بعدازظهر یک تماس تلفنی مستقیم با پایگاه نومه‌یر مربوط به انستیتو آلفرد وگنر در قطب جنوب صورت گرفت.

هر گفت ایده این اوپرا هنگامی به فکرش رسید که 10 سال پیش برای اولین بار برای شنا به استخر استادبات نوکولن در برلین رفت که ساختمان آن ملهم "آرت نوو" است و یک قرن پیش ساخته شده و با ستون‌های نئوکلاسیک تکمیل شده است.

او گفت: "احساس کردم که درون ساختمان اوپرا قرار دارم."

هر برای این اوپرا با آهنگساز، سوزان استلزن، همکاری کرد.

استلزن گفت: "پیش از شروع ساختن آهنگ این اوپرا، شروع به گوش کردن موسیقی در حمام کردم. صدای زیرآبی بسیار ضعیف‌تر است و حالتی خفه دارد. اما این حالت به آن کیفیتی اسرارآمیز می‌دهد."

این اوپرا از اول ماه مه (11 اردیبهشت) تا 17 سپتامبر ادامه دارد.

کد خبر 134270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز