همشهری آنلاین: چکاوک شکاری جوان 22 ساله ایرانی؛ مقام نخست مسابقه نوازندگی در ایتالیا را از میان 6 کشور دنیا از آن خود کرد.

در مسابقه‌ نوازندگی در کشور ایتالیا که به صورت سالانه برگزار می‌شود؛ پیانیست‌هایی از کشورهای ایتالیا، روسیه، اکراین، قزاقستان، اسپانیا، و ایران در چهار مرحله به رقابت پرداختند و قطعات اجباری و انتخابی را اجرا کردند که چکاوک شکاری، پیانیست 22 ساله ایرانی و دانشجوی رشته‌ی موسیقی در ایتالیا با اجرای قطعاتی از باخ، شوپن‌، شوبرت، بوریس پاسترناک‌، دبوسی و... توانست مقام نخست را به دست بیاورد.

به گزارش ایلنا، این نوازنده‌جوان ایرانی موفق شد که در مسابقه نوازندگی پیانو موسوم به «پرمیو ایتالیا2010» مقام نخست را به دست بیاورد.

این مسابقه با هدف برگزیدن بهترین فارغ‌التحصیلان رشته نوازندگی پیانو در تمام کنسرواتورهای موسیقی ایتالیا برگزار می‌شود.

چکاوک شکاری از چهارسالگی نوازندگی پیانو را نزد استادش شهرزاد سوداگر فراگرفته و در سال 1384 راهی روسیه شد؛ و در آکادمی موسیقی گنسین به تحصیل در دوره‌ی رهبری ارکستر روی آورد. وی سپس در سال 2008 به ایتالیا رفت و در کنسرواتوار فلورانس به تحصیل موسیقی ادامه داد.

مسابقه نوازندگی پیانو موسوم به «پرمیو ایتالیا2010» با هدف برگزیدن بهترین فارغ‌التحصیلان رشته نوازندگی پیانو در تمام کنسرواتورهای موسیقی ایتالیا برگزار می‌شود.

کد خبر 124689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز