همشهری‌آنلاین: کتابخانه بریتانیا اعلام کرد آرشیو موسیقی سنتی و جهانی را که شامل 28 هزار قطعه موسیقی است به صورت رایگان روی سایت خود قرار می‌دهد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری کتاب در این مجموعه که شامل 28 هزار قطعه موسیقایی است حدود 2 هزار ساعت موسیقی از گوشه و کنار جهان از زدن فلوت با بینی تا ترومپت نوازی در دهکده‌ای پرت یافت می‌شود.

این مجموعه از نخستین روزهای آغاز ضبط صفحه را در بر می‌گیرد و به نوعی ارائه کننده تاریخ موسیقی از زمانی است که انسان توانست آن را ضبط کند.

 یکی از مسئولان آرشیو کتابخانه بریتانیا گفت جمع‌آوری و طبقه‌بندی این آرشیو کار دشواری بود اما مسئولان کتابخانه معتقدند این آرشیو که دربرگیرنده قطعات متعدد محلی و سرودهای نظامی است و موسیقی سنتی را ارائه می‌کند، می‌تواند به جوانان برای یافتن ریشه‌های فرهنگی‌شان کمک کند.

تاریخ قدیمی‌ترین قطعاتی که در این مجموعه یافت می‌شود به بیش از صد سال پیش باز می‌گردد که شامل نخستین تلاش‌های انسان‌شناس انگلیسی به نام «آلفرد کورت» در سفر او به قبایل بومی استرالیا برای ضیط آوازخوانی آنها در سال 1898 است.

ترانه‌های محلی از سیرالئون، غنا و توگو از دیگر سندهای موسیقیایی است که کم‌تر احتمال می‌رود در جای دیگری بتوان آنها را یافت

کد خبر 90478

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز