گروه شهری: روز گذشته تعدادی از اعضای شورای‌عالی استان‌ها و شهرداران شهرهای کشور با مقام معظم رهبری دیدارکردند.

شهر

به گفته حاضران در این دیدار، بیانات مقام معظم رهبری به‌عنوان یک الگو و راهکار باید مورد توجه مدیران شهری و دیگر نهادهای دخیل در این امر قرار گیرد تا توسعه فرهنگی شهرها را به‌دنبال داشته باشد. در همین ارتباط عباس حاج‌رسولی‌‌ها، رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اهمیت این دیدار برای شوراها و مدیران شهری سراسر کشور به همشهری گفت: رکن بودن شورای شهر در اداره امور شهر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه در بیانات مقام معظم رهبری قابل اشاره است. همچنین ایشان به ضرورت وجود شوراها باتوجه به موقعیت جغرافیایی شهرها و تنوعی که در کشور داریم تاکید داشتند، چراکه شوراها برای تصمیم‌گیری‌های محلی بسیار مهم هستند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری وجود هماهنگی و وحدت بین تمام نهادها و دستگاه‌ها با شوراهای شهرها بود. رئیس شورای شهر اصفهان در ادامه صحبت‌های خود به اهمیت مسائل فرهنگی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که تمام پروژه‌های شهری با رویکرد و نگاه فرهنگی تهیه شوند.

تجدید بیعت با رهبری

علیرضا سقاییان‌نژاد، شهردار اصفهان به‌عنوان یکی از کلانشهرهای کشور نیز در این دیدار حضور داشت.وی با اشاره به جنبه‌های مختلف دیدار با مقام معظم رهبری گفت: نخستین نکته قابل توجه در این دیدار این بود که رئیس و اعضای شورای‌عالی استان‌ها و شهرداران مراکز استان‌ها توانستند با مقام معظم رهبری تجدید بیعتی داشته باشند که برای ما بسیار مغتنم بود. شهردار اصفهان افزود: نکاتی که ایشان در این دیدار بیان فرمودند بسیار مهم و قابل توجه بودند که از آن جمله می‌توان به تاکید مقام معظم رهبری به مسائل فرهنگی اشاره کرد. مقام معظم رهبری در این دیدار بیان فرمودند که شوراها و شهرداران مسائل فرهنگی را به‌عنوان رکن اصلی کارهای خود درنظر گرفته و برای تمام پروژه‌ها و برنامه‌های خود جنبه فرهنگی را نیز درنظر بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین جلسه‌ای اظهار کرد: ما نباید یک چیز را فراموش کنیم و آن هم این است که شهرداری‌ها متولد شده شوراها هستند و اگر تکلیف شوراها در امر مدیریت واحد شهری مشخص شود در نتیجه شهرداری‌ها نیز می‌توانند با قوت بیشتری به‌کار خود ادامه دهند. به همین دلیل است که شوراها باید جایگاه خود را داشته باشند.

شهرداری‌ها،‌ صف اول خدمت‌رسانی

شهردار مشهد نیز با اشاره به دیدار روز گذشته با مقام معظم رهبری گفت: این دیدار فرصتی مغتنم برای مدیران شهری کشور بود تا از نزدیک با نقطه نظر رهبری درخصوص مدیریت شهری آگاه شوند. سید‌محمد پژمان با اشاره به اطاعت‌پذیری و ولایی بودن نهاد شورا و مدیریت شهری افزود: شهرداری‌ها در صف اول خدمت‌رسانی هستند و با تدبیر مشغول به فعالیت هستند. پژمان با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری به شوراها و مدیریت شهری، افزود: دیدار روز گذشته در واقع تحکیم نظام شورایی است که بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است. شهردار مشهد گفت: ایشان در این دیدار حمایت قاطع خود را از شوراها و مدیریت شهری و اداره امور شهرها به دست مردم اعلام کردند و به نوعی این دیدار تاکید بر کار روز افزون در نهاد مدیریت شهری و خدمات‌رسانی بی‌وقفه به شهروندان است.

به گفته پژمان، تاکید مقام معظم رهبری بر کار فرهنگی و اجتماعی در شهرها در عین توجه به فعالیت‌های خدماتی می‌تواند شاخص مناسبی برای فعالیت‌های آتی شهرداری‌ها باشد.
وی اهمیت دیدار روز گذشته را در حمایت مقام معظم رهبری از نهاد شورا و مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: امیدواریم این دیدار نصب العین تمامی مدیران شهری و اعضای محترم شورا ها قرار گیرد و به فرمایشات رهبر فرزانه توجه جدی داشته باشیم.

پیگیری فرمایشات رهبری در دبیرخانه کلانشهرهای کشور

شهردار کرج با اشاره به دیدار روز گذشته با مقام معظم رهبری گفت: اظهارات روز گذشته رهبری در دیدار با شورای‌عالی استان‌ها و مدیران شهری کشور، یک حجت بود و بی‌تردید نصب العین تمامی مدیران شهری و اعضای شورای شهر قرار خواهد گرفت.سید علی آقازاده در این باره گفت: به تعبیر همه همکاران این نخستین بار است که مجموعه مدیریت شهری کشور توفیق دیدار با مقام معظم رهبری را داشتند که این دیدار دارای اهمیت بسیار زیادی است. وی با اشاره به اشراف مقام معظم رهبری به مسائل شهری گفت: ایشان به واقع مانند یک متخصص در امور شهری اظهارنظر کردند و 2 موضوع جدی را که هم اکنون معضل همه شهرهای کشور است یادآور شدند.

شهردار کرج به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ایشان در این دیدار به 2 نکته مهم اشاره کردند. نخستین موضوع حفظ سنت‌ها و تاکید بر معماری ایرانی اسلامی است. ایشان تاکید بسیار کردند که مدیران شهری به حفظ رویکرد ملی و مذهبی در ساخت شهرها توجه جدی داشته باشند.آقازاده همچنین گفت: نکته دوم که مورد تاکید رهبر فرزانه قرار گرفت این بود که شهرداری‌ها بیشتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت کنند. شهردار کرج تصریح کرد: دبیرخانه کلانشهرهای کشور، اهم بیانات رهبری را به‌عنوان یک منشور در دست تهیه خواهد داشت و در این راستا مفاهیم ارائه شده در این دیدار را به‌صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 133817

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز