نمایش «شعله در زمهریر» که در سال‌های 87 و 88 لقب پرمخاطب‌ترین اثر نمایشی را به‌خود اختصاص داده بود، با بازنویسی جدید در سال 90 هم با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شد.

نمایشگاه

همزمان با ایام فاطمیه، فرهنگسرای اندیشه با تولید یک اثر هنری میزبان دلسوختگان آن حضرت شد. این نمایش که محصول سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است، داستان برزخ خواصی را به تصویر می‌کشد که منجر به شهادت بانوی دو عالم شدند و از سوی دیگر شخصیتی ایرانی نمایش‌داده می‌شود که در انتظار پیدا کردن حلقه گمشده زندگی معنوی خود است که به‌دنبال تمسک به اهل‌بیت می‌خواهد خود را از ورطه عذاب و تاریکی برزخ برهاند. «شعله در زمهریر» به کارگردانی محمد‌رضا مداحیان به روی صحنه رفته و در آن علیرضا مهران، روزبه اختری، ابوالفضل حاج علیخانی، حسین شفیعی، بهرام افشاری و مجید خضری به ایفای نقش پرداختند.

همچنین بازنویسی نمایشنامه را ناصرکریمی برعهده داشت و بهرنگ قدرتی آهنگسازی و نوید فرح مرزی، طراحی صحنه، لباس و گریم را انجام داده است. این نمایشنامه که لقب پرمخاطب‌ترین اثر نمایشی در سال‌های 87 و 88 را به‌خود اختصاص داده بود، همچون سال‌های گذشته با استقبال بی‌نظیر دوستداران همراه بوده است به‌طوری که اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به تماشای این نمایش نشسته‌اند. نمایش «شعله در زمهریر» نسبت به سال‌های قبل به لحاظ متنی به‌طور کامل تغییر پیدا کرده است و اساساً محتوای نمایش نیز متحول شده اما قالب اجرایی آن حفظ شده است. این نمایش از تاریخ 25 فروردین لغایت 21 اردیبهشت 1390 در تالار اندیشه حوزه هنری به روی صحنه می‌رود‌.

کد خبر 133679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز