مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت:

 برونسی

پیکر پاک شهید عبدالحسین برونسی در چند ساعت آینده به مشهد منتقل می‌شود و درصورتی‌که خانواده‌اش اطمینان حاصل نکنند که پیکر، مربوط به شهید برونسی است، این شهید به‌عنوان شهید گمنام در دانشگاه فردوسی مشهد به خاک سپرده خواهد شد.سردار سیدمحمد باقرزاده در مورد برخی شبهات مطرح‌شده در این زمینه گفت: پلاک هویت در سینه شهید برونسی بوده است. همچنین موارد دیگری ازجمله قرآن کریم و جانماز شخصی شهید نیز موجود است که به خانواده شهید نشان داده خواهد شد. از سوی دیگر، فرزند سردار شهید برونسی در پی اعلام خبر پیدا شدن پیکر پاک این شهید، این مطلب را تایید نکرد و گفت: ما پیشنهاد کردیم پیکر پیداشده را به‌عنوان شهید گمنام تشییع کنند. عباسعلی برونسی تصریح کرد: پدرم در آخرین دیدار گفته بود «شک نکنید، جنازه من برنمی‎گردد و اگر بعد از چند سال استخوانی آوردند و گفتند این مال من است، باور نکنید...»

وی ادامه داد: سردار باقرزاده، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌طور ناگهانی به منزل ما آمد و این قضیه را مطرح کرد، درحالی‌که حتی فرمانده سپاه، رئیس بنیاد شهید و هیچ‌یک از دیگر مسئولان اطلاعی از این مورد نداشتند.به گزارش ایسنا، فرزند سردار شهید برونسی با تاکید بر این موضوع که مادرم، خانواده شهید و هیچ‌یک از همرزمان این قضیه را تایید نکرده‌اند، افزود: حتی محمد باقر قالیباف، شهردار تهران نیز طی تماسی گفت که شهید برونسی در آن زمان لباس بادگیر نمی‌پوشید ضمن اینکه درباره‌ قرآنی هم که همراه شهید پیدا شده، هیچ‌گونه شواهدی در دسترس نیست.

صبح دیروز همسر شهید برونسی و تعدادی از همرزمان این شهید در گفت‌وگوهایی که با رادیو داشتند با انتقاد از شیوه اطلاع‌رسانی پیدا شدن پیکر شهید بعد از 27 سال و عدم‌اطلاع به خانواده وی، تصریح کردند که نشانه‌های پیداشده همراه شهید از جمله لباس شهید با شواهد و روایت‌ها مطابقت ندارد. همچنین در این برنامه رادیویی نسبت به استناد به آزمایش «دی‌ان‌ای»، این پرسش مطرح شد که تاکنون نمونه‌گیری «دی‌ان‌ای» از خانواده شهید برونسی انجام نشده است.

کد خبر 133408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز