گروه اقتصادی: با آغاز اجرای مرحله دوم هدفمندکردن یارانه نان، از روز گذشته نرخ آرد و نان در 18 استان کشور افزایش یافته و اخبار متناقضی از اعلام نرخ جدید نان در تهران و سایر استان‌ها و مشکل توزیع آرد منتشر شده است.

حمید علیخانی، معاون وزیر بازرگانی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، فارس، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد را استان‌هایی دانست که نرخ گندم، آرد و نان اصلاح و اعمال شده و به فارس گفت: در 9 استان ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه و همدان از امروز قیمت‌ها اصلاح و اعلام می‌شود و در 4 استان البرز، قم، تهران و اردبیل نیز قیمت نان و آرد حداکثر تا آخر هفته اصلاح خواهد شد.

همچنین معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران، با بیان اینکه با نانوایانی که قیمت نان را خودسرانه افزایش دهند برخورد قانونی می‌شود، به ایلنا گفت: امروز قیمت‌های اصلاح شده نان در استان تهران اعلام خواهد شد. نعمت‌الله ترکی با اشاره به جلسه دیروز بعد از ظهر با مسئولان اتحادیه آرد و نان و نتیجه‌گیری قطعی برای تعیین قیمت نان، افزود: پس از این جلسه قیمت‌های اصلاح شده را اعلام می‌کنیم.
همچنین درحالی‌که روز گذشته نرخ‌های جدید نان در برخی استان‌ها اعلام شده، ترکی با رد اعلام قیمت‌های جدید نان در برخی استان‌ها، افزود: معاونت برنامه‌ریزی وزارت کشور روز گذشته قیمت اصلاح شده گندم و نحوه قیمت‌گذاری آرد و نان را به استانداری‌ها ابلاغ کرده و استانداری‌ها براساس این ابلاغ، قیمت اصلاح شده نان را در آینده نزدیک تعیین و اعلام می‌کنند. از سوی دیگر، محمدرضا فرزین سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به ارائه قیمت‌های پیشنهادی استانداری تهران برای انواع نان برای بررسی در ستاد گفت: افزایش قیمت نان بسیار کم و جزئی خواهد بود.

قیمت‌های احتمالی آرد و نان در تهران

یک مقام آگاه هم در مورد میزان افزایش نرخ نان با بیان اینکه اتحادیه‌های صنفی تأکید بر افزایش 50‌تا 60درصدی قیمت نان دارند، به فارس گفت: فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد و قیمت‌های پیشنهادی برای نان در استان تهران شامل لواش 125 تومان، تافتون 250 تومان، بربری 350 تومان و سنگک 500‌تومان است. وی در مورد تعیین قیمت آرد نیز افزود: قیمت آرد در سازمان حمایت براساس درصد سبوس بین 400 تا 420 تومان در هر کیلوگرم تعیین‌شده؛ به‌طوری که آرد 7درصد سبوس 400تومان، آرد 12درصد سبوس410 تومان و آرد 18 درصد سبوس 420 تومان تعیین شده است. همچنین قیمت‌های جدید نان در تهران احتمالا از اواخر هفته جاری اجرا می‌شود.

کد خبر 133401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز