گروه ادب و هنر- کامران محمدی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صادر نشدن روادید انگلستان برای ناشران ایرانی که قصد داشتند به نمایشگاه کتاب لندن بروند، گفت:

ما در برابر اینگونه رفتارهای کشورهای دیگر مقابله به مثل نخواهیم کرد. این اظهارنظر که کمی دیر و با گذشت چندین روز از ماجرا مطرح می‌شود، تا حدودی با آنچه معاون فرهنگی وزیر گفته بود، تفاوت دارد. بهمن دری در روزهای نخست انتشار خبر صادر نشدن روادید گفته بود: این رفتار انگلیس را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم، اما حالا سیدمحمد حسینی موضع دوستانه‌تر و ملایم‌تری گرفته، می‌گوید: خبرنگاران آنها در برنامه‌های گوناگون ما حضور دارند و از اول انقلاب هم بنا نداشتیم رفتارهایی مانند کشور انگلیس داشته باشیم. هم‌اکنون نیز می‌بینید که خبرنگاران از تمام دنیا به کشورمان می‌آیند و به راحتی با مسئولان کشور گفت‌وگو می‌کنند و برایشان از مراکز مختلف کشور، حتی از مکان‌های حساس صنعتی و هسته‌ای کشور بازدید گذاشته می‌شود، اما آنها به هیچ وجه به خبرنگاران ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهند و این نشان می‌دهد که خیلی طرفدار جریان آزاد اطلاعات در دنیا نیستند.

البته سیدمحمد حسینی نیز این عمل انگلیس را محکوم کرد و گفت: این رفتار دولت انگلیس با آنکه خود را مهد آزادی، دمکراسی و اندیشه‌های مختلف می‌داند، باعث تعجب است؛ چراکه نمی‌توانند تحمل کنند تعدادی از ناشران ایرانی در کشورشان حضور پیدا کنند. حرف و عمل آنها با هم سازگاری ندارد و نشان‌دهنده این است که نمی‌خواهند ایران اسلامی به‌خوبی در دنیا مطرح باشد و اندیشه‌ها، افکار و آثار ایران رواج پیدا کند، بنابراین محدودیت‌های زیادی ایجاد می‌کنند.

کد خبر 133277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز