شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی مدیران ارشاد و مسئولان انجمن‌ هنرهای نمایشی سراسر کشور در تئاتر شهر گفت:

سید محمد حسینی

 فقط نباید به فکر ساخت‌وساز بود بلکه باید از همین امکاناتی که در اختیار دیگر دستگاه‌هاست، استفاده کنیم. این خواست دولت است و باید مطالبه‌ جدی هنرمندان هم باشد. درست نیست مرکزی که یک سالنی در اختیار دارد، فقط 2 ماه از آن استفاده کند، البته ممکن است این امکانات خیلی حرفه‌ای نباشد که می‌شود آنها را به جوان‌ها اختصاص داد تا کم‌کم حرفه‌ای شوند. وی همچنین گفت: در کشور‌های دیگر هرچند فرهنگشان با خرافات آمیخته است اما نسبت به این فرهنگ جدیت و توجه‌ دارند. چرا ما نباید نسبت به فرهنگ غنی، اصیل و درخشان خود اهتمام داشته باشیم؛ چراکه ایران قبل از اسلام هم دارای فرهنگ غنی بوده است.

حسینی همچنین ضمن انتقاد از اجرای آثار و نمایشنامه‌های خارجی، بر ضرورت اجرای آثاری مناسب برای عموم مردم تاکید کرد و در عین حال متذکر شد: اجرای این آثار به معنای اجرای آثار مبتذل و سخیف نیست. نباید کاری اجرا کرد که فقط عده‌ای خاصی بفهمند؛ چراکه هنر برای هنر مثل نردبان برای نردبان است. حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزیر ارشاد نیز در این مراسم از گروه‌های نمایشی خواست تا فعالیت‌های خود را تخصصی و در یک ژانر خاص متمرکز کنند و در این‌باره گفت: نمی‌شود یک گروه یک روز کار طنز کند و روز دیگر کار کودک.

کد خبر 130316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز