شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری فارس: رژیم قذافی پس از دو ماه محاصره و جنگ بی‌نتیجه با انقلابیون لیبی امروز اعلام کرد، نیروهایش از مصراته عقب‌نشینی کرده‌اند.

 عقب‌نشینی نیروهای قذافی از مصراته

به گزارش فارس به نقل از الجزیره،‌ قذافی روز شنبه اعلام کرد که نیروهایش را که بیش از دو ماه است، مصراته را محاصره نموده و از زمین و هوا بمباران و گلوله‌باران می‌کنند، به عقب فراخوانده است.

عقب‌نشینی نیروهای قذافی از مصراته درحالی صورت می‌گیرد که روز گذشته "خالد الکعیم "، معاون وزیر خارجه لیبی اعلام کرد که طرابلس نیروهای خود را از مصراته به عقب خواهد کشید و مسئله مصراته را به قبایل اطراف آن محول خواهد کرد تا هرگونه صلاح بدانند با آن تعامل کنند.

معاون وزیر خارجه لیبی گفت: این قبایل مختار هستند، به جنگ با انقلابیون ادامه دهند یا با آنها مذاکره و گفت‌وگو کنند.

وی عدم موفقیت نیروهای قذافی در تصرف مصراته و خارج ساختن آن از کنترل انقلابیون را به بمباران نیروهای قذافی توسط ناتو نسبت داد.

روز گذشته یک سرباز به اسارت گرفته شده از نیروهای قذافی تاکید کرد: نیروهای قذافی از دو روز گذشته دستور عقب نشینی از مصراته را دریافت کرده بودند.

عقب‌نشینی نیروهای قذافی درحالی صورت می‌گیرد که روز گذشته انقلابیون لیبی موفق شده بودند، پیروزی‌های چشمگیری در برابر نیروهای قذافی در این شهر به دست آورند.

کد خبر 133146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز