گروه بین‌الملل: مقام‌های انگلیس به‌دنبال قرار دادن نام صفیه فرکاش البرعصی همسر معمر قذافی رهبر لیبی در فهرست تحت تعقیب خود هستند.

قذافی

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، انگلیس به‌علت بیم از استفاده صفیه فرکاش از دارایی‌های کلان خود به‌منظور حمایت از همسرش در مقابل مردم لیبی، به‌دنبال تحت تعقیب قرار دادن وی است.
این درحالی است که نام صفیه فرکاش در کنار نزدیکان و اعضای خانواده قذافی که اخیرا منتشر شد و دارایی‌های آنها بلوکه شده و ممنوع‌الخروج شده‌اند، قرار ندارد. شورای امنیت سازمان ملل در ماه فوریه در چارچوب تحریم‌ها علیه نظام قذافی، فهرست نزدیکان و اعضای خانواده قذافی از جمله سیف الاسلام و عایشه پسر و دختر قذافی را منتشر کرد که براساس آن، دارایی‌های آنها در خارج از کشور بلوکه شده و ممنوع الخروج شدند.

با وجود دشواری‌های موجود در برآورد میزان ثروت و دارایی‌های قذافی به‌علت روشن و شفاف نبودن اسناد و مدارک دولتی، با این حال، مخالفان صفیه فرکاش دارایی‌های وی را 30 میلیارد دلار برآورد می‌کنند. فرکاش همسر دوم قذافی است که پس از طلاق همسر اولش با وی ازدواج کرده است. او مالکیت شرکت هواپیمایی براق را در اختیار دارد که نخستین شرکت هواپیمایی خصوصی در لیبی است و گفته می‌شود وی 20 تن از ذخایر طلای لیبی را نیز در اختیار دارد.

معمر قذافی در سال 1971 با صفیه فرکاش ازدواج کرد. وی در آن زمان پرستار بوده و به هنگام ابتلای قذافی به یک بیماری با وی آشنا شده و ازدواج کرده است. صفیه مادر عایشه و 6 فرزند از فرزندان قذافی است. گفته می‌شود که این زن به پرستارهای اوکراینی قذافی که وضعیت سلامت وی را طی سال‌های اخیر پیگیری می‌کرده‌اند، حسادت می‌ورزید. فرکاش همسر دوم قذافی، در شهر البیضاء در شرق لیبی و از قبیله البراعصه است.

کد خبر 132842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز