جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: افزایش دوباره قیمت نان، آن هم در فاصله زمانی 120 روزه قطعی است و البته این بار به‌دلیل افزایش قیمت گندم خریداری شده از کشاورزان؛ اما مردم می‌پرسند:

 پس وعده وزارت بازرگانی برای بهبود کیفیت نان چه شد و آیا بازهم حقوق مصرف‌کنندگان این قوت لایموت، در چرخه بی‌تصمیمی مسئولان وزارتخانه یادشده ضایع نخواهد شد؟ به گزارش همشهری، یک هفته پس از اصلاح قیمت نان در روزهای نخست دی‌ماه سال گذشته، مسئولان وزارت بازرگانی همایشی برای کیفیت نان برگزار کردند؛ همایشی که فقط یک دستاورد داشت آن‌هم وعده‌ای 6‌ماهه برای عرضه نان باکیفیت. این در حالی است که چند روز پیش اعلام شدکه پیش‌نویس کیفیت نان آماده شده است و این داستان همچنان ادامه دارد.

افزایش نرخ نان

با این وجود دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها روز گذشته با اشاره به افزایش 110 تومانی قیمت هر کیلوگرم گندم از افزایش جزئی و اندک قیمت نان خبر داد و گفت: براساس مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها قیمت گندم در کشور تک‌نرخی شد. وی با اعلام اینکه قیمت خرید تضمینی گندم 360 تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است، افزود: مقرر شد دولت گندم را با نرخ 360 تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری کند و با همین قیمت به کارخانجات بفروشد. به گزارش مهر، محمدرضا فرزین با اشاره به اینکه، استانداری‌ها مسئول تعیین قیمت نان هستند تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها در این بخش نیز با تغییر قیمت گندم، جزئی و اندک خواهد بود.

دفاع قاطع وزیر بازرگانی

اما وزیر بازرگانی اقدام ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره افزایش قیمت گندم و گران شدن نان را شجاعانه خواند و گفت: وزارت بازرگانی از تصمیم شجاعانه ستاد هدفمندی یارانه‎ها برای تکمیل فرایند اصلاحی در نظام تولید و مصرف گندم، آرد و نان کشور استقبال می‎کند و آماده اجرای آن است. مهدی غضنفری گفت: سال گذشته، اجرای این بخش زمانی صورت گرفت که خرید تضمینی گندم پایان یافته بود اما قیمت ملی اعلام شده در سال گذشته برای فروش گندم، در سال جدید مشکل‎زاست و می‎تواند منجر به از بین رفتن بیت‎المال، ضایع شدن حقوق کشاورزان و ایجاد فساد در فرایند خرید و فروش گندم شود.

نان فانتزی 30 درصد گران شود!

رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران هم از پیشنهاد افزایش 30 تا 35 درصدی قیمت نان فانتزی خبر داد و گفت: احتمالا تا عصر امروز قیمت‌های جدید اعلام می‌شود. به گزارش فارس جواد کرمی افزود: پیش از این دولت برای عرضه گندم 250 تومانی 110 تومان در هر کیلوگرم یارانه می‌داد اما با عرضه گندم به قیمت 360 تومان دیگر این اتفاق نمی‌افتد.

وی گفت: اگر گندم 360 تومان باشد قیمت آرد در واحدهای نان فانتزی به بالای هر کیلوگرم 450 تومان می‌رسد. وی در واکنش به این سؤال که آیا قیمت نان فانتزی افزایش پیدا می‌کند، گفت: قطعا افزایش پیدا می‌کند چرا که به‌رغم افزایش قیمت آرد ما شاهد افزایش قیمت بهبود‌دهنده، خمیرمایه و روغن نیز هستیم. رئیس اتحادیه نان فانتزی تهران گفت: از ما آنالیز قیمت گرفته‌اند و ما قیمت‌ها را با درنظر گرفتن حقوق مصرف‌کنندگان اعلام کرده‌ایم.

افزایش قیمت نان تهرانی‌‌ها شایعه است!

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت: افزایش قیمت‌ نان شایعه است و استانداری تهران برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد. به گزارش فارس نعمت‎الله ترکی اظهار داشت: با توجه به افزایش یارانه‌ها به 45 هزار و 500 تومان، هنوز افزایش قیمت نان در استان تهران در دستور کار نیست. وی با اشاره به اینکه استانداری باید نسبت به افزایش قیمت نان اقدام کند، تأکید کرد: در این خصوص ابلاغیه‌ای به استانداری تهران اعلام نشده است.

کد خبر 133048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز