گروه اقتصادی: تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از افزایش قیمت اغلب فراورده‌های لبنی و حبوبات، گوشت گوسفندی و مرغ و کاهش قیمت تخم مرغ، گوشت گاوی و گوساله حکایت دارد.

فروشگاه مرغ

براساس گزارش روابط عمومی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از اقلام خوراکی در تهران طی هفته منتهی به 26 فروردین 90، در گروه لبنیات بهای پنیر پاستوریزه و شیر استریلیزه نسبت به هفته قبل ثابت بوده اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 7تا7.9 درصد افزایش داشته و بهای تخم‌مرغ معادل 4درصد کاهش نشان می‌دهد.همچنین بهای گوشت گوسفند معادل یک درصد و گوشت مرغ 1.4  درصد افزایش اما قیمت گوشت تازه گاو و گوساله2.2 درصد کاهش داشته است. در هفته مذکور، بهای قند 3درصد، شکر 2.7 درصد و روغن نباتی جامد یک درصد افزایش و قیمت چای خارجی معادل یک درصد کاهش یافته و بهای روغن نباتی مایع ثابت بوده است.

همچنین قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی معادل 4درصد کاهش اما بهای برنج داخله درجه یک و درجه2 هریک معادل 9 درصد نسبت به هفته‌ قبل افزایش داشته و در گروه حبوبات نیز قیمت لوبیا قرمز بدون تغییر بوده و بهای عدس معادل 2 درصد کاهش داشته اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 2درصد تا 1.9درصد افزایش را نشان می‌دهد.در گروه میوه‌های تازه نیز بهای پرتقال درجه 2 معادل 2درصد، نارنگی یک درصد و لیموترش20.5 درصد افزایش اما قیمت سایر اقلام این گروه بین1.6 تا7.8 درصد کاهش داشته است. در گروه سبزی‌های تازه نیز بهای گوجه‌فرنگی معادل5.3  درصد و سیب‌زمینی4.1 درصد افزایش اما قیمت سایر اقلام این گروه بین1.4 درصد تا 21.1 درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 132634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز