گروه حوادث: با دستگیری یکی از اعضای باند سرقت موتورسیکلت در منطقه جنوب تهران، راز فعالیت باند سرقتی که موتورسیکلت‌های امانتی نزد پارکبان‌ها را سرقت می‌کردند، فاش شد.

دوم آبان‌ماه گذشته، ماموران کلانتری 116 هنگام گشتزنی در منطقه بازار تهران به جوانی که در آن منطقه در حال پرسه زدن بود، مشکوک شده و وی را بازداشت کردند.

هنگامی که در جریان بازجویی‌های پلیسی از این جوان مشخص شد، وی تا‌کنون دست به سرقت 3 موتورسیکلت در محدوده بازار زده است، متهم برای انجام تحقیقات تخصصی به اداره هفتم پلیس آگاهی پایتخت انتقال یافت.

هنگامی که این متهم اعتراف کرد با همدستی4 جوان دیگر باندی را تشکیل داده و اقدام به سرقت موتورسیکلت‌های بدون قفل و زنجیر در اطراف بازار کرده اند، کارآگاهان پلیس با دستور قضایی، مخفیگاه اعضای باند را تحت کنترل نامحسوس قرار داده و طی چند عملیات ضربتی، متهمان فراری پرونده را دستگیر کردند.

سرهنگ داوود سلطانی معاون آگاهی تهران در توضیح این خبر گفت:  اعضای این باند تاکنون به سرقت 60 موتورسیکلت در مناطق جنوبی پایتخت اعتراف کردند و گفتند بعد از هر سرقت، موتورسیکلت‌های مسروقه را به شهرستانی در غرب کشور انتقال داده و به فروش می‌رساندند که تاکنون 9 نفر از خریداران اموال مسروقه بازداشت شده‌اند.

بر پایه این گزارش، سارقان دستگیرشده در جریان بازجویی‌ها  درخصوص شگرد خود برای سرقت موتورسیکلت به کارآگاهان اداره 7  آگاهی گفتند:  برای انجام سرقت، پس از شناسایی موتورسیکلت‌هایی که فاقد  قفل و زنجیر بودند، دور از دید پارکبانان روی این موتورسیکلت که تحویل پارکبان شده بود، می‌نشستیم و در حالی که وانمود می‌کردیم موتور متعلق به خودمان است، از او برای موتورسیکلت قبض می‌گرفتیم و سپس با قبض گرفته‌شده به پارکبان مراجعه کرده و موتورسیکلت را سرقت می‌کردیم.

تحقیقات تکمیلی از این سارقان حرفه‌ای توسط پلیس آگاهی ادامه خواهد یافت.

کد خبر 13258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز