شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گردان‌های معمر قذافی روزشنبه یک منطقه صنعتی و منطقه قصر احمد در شهر مصراته را با تانک و موشک هدف قرار دادند.

مصراته آماج حملات موشکی نیروهای قذافی

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، عبدالباسط ابو مزیرق، سخنگوی مخالفان لیبی اعلام کرد:‌ نیروهای معمر قذافی، رهبر لیبی به شهر ساحلی مصراته با 100موشک گراد حمله کردند.

عبدالباسط افزود:‌ نیروهای قذافی صبح امروز یک منطقه‌ی صنعتی را هدف قرار دادند. این در حالی است که گزارش‌هایی از قربانیان اعلام نشده است.

به گفته‌ این سخنگو این منطقه‌ی صنعتی شدیدا خسارت دیده است.

تلویزیون لیبی نیز گزارش داد:‌ جنگنده‌های نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) شهر سرت را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر سازمان بین‌المللی مهاجرت در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود 1200 مهاجر که در بندر مصراته سرگردان مانده بودند از طریق راه دریایی به مصر منتقل می‌شوند.

این سازمان افزود:‌ این مهاجران از زمان آغاز بحران لیبی از طریق یک کشتی وابسته به این سازمان از مصراته خارج شده‌ بودند که اکنون درمسیرشان به بنغازی در شرق لیبی هستند واز آنجا به مصر خواهند رفت.

این سازمان پیش‌بینی کرد که حدود 8300 کارگر مهاجر از بندر مصراته خارج خواهند شد که اکثرشان کارگران بنگلادشی و مصری هستتند.

عبدالفتاح یونس، سخنگوی رسمی انقلابیون نیز در گفت‌وگو با شبکه العربیه اظهار کرد:‌ انقلابیون لیبی تضمین‌هایی را از کشورهای دوست در زمینه‌ی سلاح دریافت کرده‌اند.

یونس تصریح کرد: انقلابیون در حال حاضر با درگیریهای سختی روبرو هستند وما امیدواریم که در آینده نزدیک بندر نفتی البریقه را به تصرف خود درآوریم.

این سخنگو افزود: انقلابیون به زودی وارد شهر البریقه خواهند شد.

کد خبر 132485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز