همشهری آنلاین: بعد از دیجیتالی‌شدن سیستم صداوسیما و افزایش حداقل 50 شبکه به شبکه‌های تلویزیونی دیگر هیچ توجیهی برای استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌ای وجود نخواهد داشت.

ستار هدایت‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه مجلس به‌دنبال راه‌های ایجابی برای مقابله با ماهواره است، افزود: طبق برنامه ریزی‌هایی که از سوی صدا‌و‌سیما به‌عمل آمده است تا دو ماه آینده حداقل 50 شبکه تلویزیونی به شبکه‌های رسانه ملی اضافه خواهند شد.

وی افزود: تمامی شبکه‌های استانی کشور همراه با شبکه‌های سالم ماهواره‌ای و شبکه‌های ایرانی که از طریق گیرنده‌های ماهواره‌ای قابل دریافت است بعد از دو ماه به شبکه‌های تلویزیونی افزوده خواهد شد.

هدایت‌خواه با بیان اینکه صدا‌وسیما سیستم دیجیتالی خود را در آینده نزدیک فعال خواهد کرد، افزود: بعد از دیجیتالی شدن سیستم صدا‌وسیما نسبت به کاهش بسیار شدید استقبال از شبکه‌های ماهواره‌ای امیدوار خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: بعد از دیجیتالی‌شدن سیستم صداوسیما و افزایش حداقل 50 شبکه به شبکه‌های تلویزیونی دیگر هیچ توجیهی برای استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌ای وجود نخواهد داشت.

 

کد خبر 132459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز