گروه شهری: شهرداری تهران 5 مرکز آموزشی مهارت‌های رفتاری کودکان در شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران راه‌اندازی خواهد کرد.

نخستین مرکز آموزش مهارت‌های رفتاری صبح دیروز در پارک بعثت منطقه 16 با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران راه‌اندازی شد و تا آخر سال نیز مرکز مشابهی در شمال شهر تهران آماده بهره‌برداری خواهد بود.

بنا بر این گزارش، مرکز آموزش مهارت‌های رفتاری کودکان بعثت روزانه می‌تواند پذیرای حدود 250 دانش‌آموز کودک و نوجوان از سراسر شهر تهران باشد. در این مرکز آموزش‌هایی برپایه مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی به گونه‌ای جذاب در مورد مضرات استفاده از دخانیات ارائه خواهد شد.

احمد نوریان معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران دیروز در مراسم افتتاحیه این مرکز از ضرورت فعالیت مدیریت شهری در زمینه‌های رشد فردی و اجتماعی شهروندان سخن گفت و افزود: شهرداری تهران به منظور ارتقاء کیفیت زندگی و تحقق شهر سالم در کنار سلامت جسمی شهروندان به دنبال تأمین سلامت روحی، روانی، اجتماعی و معنوی آنها نیز هست.

نوریان گفت: از آن جایی که در سنین پایین زندگی از لحاظ فراگیری، قدرت بالایی وجود دارد، امید می‌رود آموزش‌های ارائه شده از طریق این گونه مراکز در میان کودکان و نوجوانان از پایایی زیادی برخوردار شود.

بنابراین گزارش، شهردار تهران به عنوان سخنران اصلی مراسم افتتاحیه نخستین مرکز آموزش مهارت‌های رفتاری کودکان در منطقه 16 گفت: در نظام اسلامی و براساس دیدگاه‌های بلند اسلامی از انسان به عنوان سرمایه اصلی نام برده می‌‌شود.

قالیباف ادامه داد:‌ از این میان بدون شک کودکان و به ویژه دختران به عنوان مادران آینده که نقش اصلی تربیت نسل‌های آینده را برعهده دارند، مورد توجه اصلی ما در برنامه‌های آموزشی و تربیتی قرار دارند.

شهردار تهران درباره اقدامات انجام شده شهرداری در حوزه اجتماعی و فرهنگی گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی می‌تواند در کنار کارهای خدماتی و عمرانی نقش جدی و اساسی در مسائل تربیتی و فرهنگی شهر ایفا کند.

وی توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، توجه به کتاب و کتابخوانی و توسعه مراکز فرهنگی سینمایی، سالن‌های تئاتر، مراکز ورزشی و مذهبی را در تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان به‌عنوان عامل مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مطرح کرد.

حمل ونقل عمومی نسبت به سال گذشته بیشتر ساماندهی شده است

بنابراین گزارش، قالیباف در حاشیه مراسم روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران، پاسخگوی سئوالات آنها در زمینه‌های مختلف حوزه مدیریت شهری شد.

بر همین اساس، شهردار تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه کنترل کرایه‌های تاکسی در آستانه سال جدید خبر داد و گفت: نرخ جدید کرایه تاکسی سال 86 به شورای شهر تهران ارسال شده و مطمئنم با اتمام طرح ساماندهی تاکسی‌ها تا قبل از پایان سال دیگر از لجام گسیختگی نرخ کرایه تاکسی‌ها، خبری نباشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره معضل تردد تاکسی خالی در سطح شهر گفت: در این رابطه سازمان تاکسیرانی نظارت کافی را انجام می‌دهد و اگر گزارشی در این مورد اعلام شود، رسیدگی خواهد کرد؛ ضمن اینکه این مشکل بیشتر در تاکسی‌های پلاک نارنجی آن هم به خاطر ساختار غلطی که از گذشته در فعالیت‌های خود داشته‌اند، به چشم می‌‌خورد که باید  اصلاح شود.

قالیباف با اشاره به اینکه در همه دنیا تاکسی به عنوان وسیله حمل‌و‌نقل عمومی محسوب نمی‌شود خواستار توسعه مترو، اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی شد. 

وی گفت: در تبصره 13 دولت برای سوخت حمل و نقل عمومی توجه ویژه‌ای داشته است ضمن آن که طی هفته گذشته توافقاتی بین شهرداری و وزارت کشور در بخش اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی انجام گرفته که امیدواریم هرچه سریعتر جنبه اجرایی به خود گیرد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امسال نسبت به سال‌های گذشته در بخش حمل‌و‌نقل عمومی ساماندهی بیشتری انجام شده است؛ به طوری که شهروندان در روزهای بارانی و برفی با مشکلات کمتری روبرو هستند.

شهردار تهران همچنین خصوصی‌سازی  اتوبوسرانی را آن گونه که از حوزه اختیار شهرداری خارج شود، نه به مصلحت شهرداری و نه مردم دانست و توضیح داد: این کار با رعایت دو نکته قابل اجراست: یکی اینکه اول مدیریت را خصوصی کنیم، بعد مالکیت را و دیگری اینکه سیاست‌های جبرانی را برای اقشار آسیب‌پذیر اجرا کنیم.

کد خبر 13245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز