سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد باقر قالیباف از توافق میان شهرداری و دولت بر سر اجرایی شدن تبصره 13 خبر داد.

محمدباقر قالیباف صبح روز سه شنبه 12 دی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه بزرگراه شهید زین‌الدین حد فاصل سراج تا فلکه چهارم تهران پارس در جمع خبرنگاران در خصوص دیداری که اخیراً با رئیس جمهور داشت، گفت: در این دیدار بیشتر مباحث همکاری بین دولت و شهرداری تهران مطرح‌ شد.

به اعتقاد شهردار تهران، همکاری بین دولت و شهرداری نیاز به هماهنگی‌های بیشتری در سطوح مختلف دارد.
به گفته قالیباف، رئیس جمهور در این جلسه مستقیم با مسئولان مربوط در زمینه اجرای تبصره 13 تماس گرفت و پیگیر کار شد.

قالیباف تصریح کرد: حتماً در آینده نزدیک شاهد سرعت در اجرای تبصره 13(تیصره‌ای که به دولت اجازه می‌دهد به منظور توسعه پایدار شهری و جهت حفظ محیط زیست و برای توسعه حمل ونقل عمومی حداکثر تا 4 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برداشت کند) خواهیم بود.
شهردار تهران تاکید کرد: در این جلسه موضوعات تبصره 13 ، 8 و 15 مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه این جلسه بسیار خوب بود و حتماً در آینده نزدیک تأثیرات مثبت این جلسه‌ را در شهر تهران مردم خواهند دید.

دکتر محمدباقر قالیباف درباره افتتاح بخشی از پروژه بزرگراه شهید زین‌الدین نیز گفت:اگر سال گذشته در مورد وضعیت لویزان تصمیم گیری می شد امروز شاهد افتتاح همه مجموعه بودیم اما این کار هنوز صورت نگرفته و ما منتظر تصمیم قوه قضائیه هستیم تا تکلیف این بخش از بزرگراه هم مشخص شود.
وی افزود: کارها در دیگر بخش های بزرگراه در حال انجام است که تا چند ماه آینده بخش های دیگری از بزرگراه به بهره برداری می رسد.

قالیباف درباره پروژه و تقاطع غیر همسطحی که امروز افتتاح شد گفت: این پل ادامه بزرگراه شهید زین الدین است. این مجموعه با همه مشکلات مربوط به معارضین تاسیساتی و کارهای اجرایی مجموعا قریب به 15 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه  داشته که حدود 6 میلیارد تومان آن هزینه احداث و ساخت و ساز بوده و 9 میلیارد نیز به بحث تملک زمین ها و حق و حقوق مردم اختصاص یافته است.

دکتر محمدباقر قالیباف با اشاره به اینکه مسئولان باید با کار و تلاش صادقانه پاسخ حضور گرم و پرنشاط و پرشکوه مردم در انتخابات 24 آذر را بدهندگفت: در مقطع انتخابات افتتاح پروژه های شهرداری را متوقف کردیم اما کارهای اجرایی با سرعت انجام می شد. حال که انتخابات برگزار شده از این پس هر هفته شاهد افتتاح پروژه های مختلف خواهیم بود.

وی افزود: ما کارهای خود را در بخشهای مختلف با سرعت و دقت بیشتر در مقیاسهای شهری و ملی، محله ای و در هر کوی و برزن انجام خواهیم داد به طوری که در این موارد جهش های اساسی در ابعاد مختلف از جمله مسائل عمرانی ، اجتماعی و خدماتی انجام گرفته است و تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا در هر فصلی که می گذرد شهروندان تغییرات را نسبت به فصل قبل در مجموعه مدیریت شهری احساس کنند.

قالیباف گفت: ما یک فرصت 50 ماهه پیش روی داریم تا چهره شهر را در ابعاد مختلف عوض کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات ما باید در سطح محلی و مقیاس شهری و ملی انجام شود این در حالی است که باید به مقیاس بین المللی هم توجه کنیم و در رقابت بین المللی بین کلانشهرهای هم تراز تهران حضور داشته باشیم و این وظیفه ای را که بر دوش ماست به خوبی انجام دهیم.

قالیباف  گفت: اینها دور از دسترس نیست و با تلاش خوب و استفاده از نخبگان، خردورزی، تعادل و روحیه بسیجی و جهادی محقق می شود.

کد خبر 12343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز