شنبه ۲۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

پلیس: مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران با اشاره به اینکه گنجایش واقعی زندان‌های ما اکنون 50 هزار نفر است، افزود: در حال حاضر تعداد زندانیان نزدیک به 3 برابر این میزان است که این رقم یعنی درگیری مستقیم دست کم 500 هزار خانواده با زندان و زندانی که موضوع نگران کننده‌ای است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سهراب سلیمانی ، مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران با بیان این که زندان تنها چاره هر دعوی نیست، تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل‌های رئیس قوه قضائیه، فرهنگ سازی‌ها و تلاش‌های دست اندرکاران، اکنون در ورود متهمان یا مجرمان به زندان‌ها، نسبت به گذشته شاهد یک روند منفی هستیم و این بسیار امیدوار کننده است.

وی اضافه کرد: در راستای مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر زندان‌زدایی ، ستادی در قوه قضائیه به همین نام تشکیل و اعضای آن مشخص شدند.

مدیرکل سازمان زندان‌های استان تهران با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت موجود زندان‌ها باید کاری کرد که از میزان محکومان به حبس کاسته شود، گفت: در حال حاضر برخی قانون‌ها و برخی اختیاراتی که قاضی دارد ، می‌تواند مانع از فرستادن مجرمان به زندان شود؛ لذا تا آنجا که امکان دارد ، باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسئله بعدی ، ورود کوتاه مدت و گاهی 10 روزه برخی متهمان و یا مجرمان به زندان‌هاست . به عنوان نمونه، فردی که به دلیل پرداخت نکردن نفقه چند روز بازداشت و روانه زندان می‌شود، بلافاصله در معرض ارتباط با مجرمان حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

سلیمانی متذکر شد: متاسفانه به دلیل برخورد و رویارویی‌های ناصحیح در گذشته ، خرده فرهنگی شکل گرفته که از قطع درخت گرفته تا نپرداختن نفقه از سوی زوجه، پایانی جز زندان در انتظار فرد نیست.

سلیمانی با اعلام اینکه زندان تنها چاره در هر دعوی نیست ، اظهار داشت: باید در بسیاری از عنوان‌های مجرمانه‌ای که به حبس منتهی می‌شوند ، تجدید نظر کرد.

کد خبر 13223

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز