دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

گروه حوادث: جوان تبهکار درحالی‌که 9 سابقه مختلف داشت، به‌آسانی با گذاشتن وثیقه از زندان مرخصی گرفت و نقشه سیاه و شیطانی خود را به اجرا گذاشت.

متهم

صبح سوم بهمن 89 دختر جوانی درحالی‌که به‌شدت وحشت‌زده بود وارد کلانتری 101 تجریش شد و درحالی‌که اشک می‌ریخت مقابل افسر تحقیق نشست. دقایقی بعد بود که دختر جوان از حادثه تلخی که عصر روز گذشته برایش رخ داده بود پرده برداشت و در توضیح ماجرا گفت: تازه از محل کارم خارج شده بودم و برای اینکه زودتر به خانه برسم سوار یک تاکسی شدم اما در نزدیکی خیابان پاسداران پس از آنکه از خودرو پیاده شدم، ناگهان مرد جوانی که سوار یک موتورسیکلت بود، جلوی تاکسی ایستاد و با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس، راننده تاکسی را از خودرو بیرون کشید.

جوان ناشناس، بعد از زدن دستبند به دستان راننده، از وی دلیل سوار کردن مرا پرسید، در این زمان من که تعجب کرده بودم قصد دور شدن از آنجا را داشتم که ناگهان مرد مامورنما، راننده را رها کرد و با تهدید از من خواست همراهش بروم تا مرا به مرکز پلیس ببرد، من که به‌شدت وحشت‌زده بودم همراه وی به راه افتادم اما در بین راه ناگهان او مرا به داخل کوچه تاریک و بن‌بستی کشاند و با تهدید چاقو و بدون توجه به التماس‌هایم، نقشه شیطانی و سیاه خود را اجرا کرد و مرا به مقابل یک عابربانک برد و از من خواست برایش از دستگاه پول بگیرم، از شدت ترس آنقدر به کارتم فشار آوردم که ناگهان شکست و او نتوانست پولی از حسابم برداشت کند.

جوان ناشناس بعد از شکستن کارتم با برداشتن 450 هزار تومان پول شهریه دانشگاهم که از رئیس شرکت قرض کرده بودم، از آنجا فرار کرد. افسر تحقیق کلانتری بعد از شنیدن اظهارات دختر جوان، با توجه به حساسیت ماجرا پرونده‌ای در این خصوص تشکیل داد و با دستور قاضی سلیمانی - دادیار شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران - کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت، تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی جوان شیطان‌صفت آغاز کردند.

شناسایی متهم سابقه‌دار

کارآگاهان اداره پنجم آگاهی در نخستین مرحله با چهره‌نگاری جوان تبهکار دریافتند که وی یک مجرم سابقه‌دار است که دارای 9 فقره سابقه دستگیری و زندان به اتهام‌های سرقت، تجاوز، جعل عنوان و... بوده است. این مرد تبهکار، مرداد سال گذشته با معرفی خود به‌عنوان مامور، قصد سرقت و زورگیری از یک زن جوان را داشت که زن بیگناه وقتی متوجه نقشه وی شده بود، برای فرار از دست او به سمت بزرگراه دویده بود که ناگهان در اثر برخورد با یک خودرو در بزرگراه کشته شده بود، در آن ماجرا مرد شیطان‌صفت بعد از شناسایی، دستگیر شده بود اما از اتهام قتل، تبرئه شده و تنها به اتهام جعل عنوان به حبس محکوم شده بود.

دستگیری متهم در زندان

با شناسایی مرد تبهکار، عملیات پلیس برای دستگیری وی آغاز شد اما کارآگاهان در بررسی‌های خود دریافتند که وی در زندان به سر می‌برد، تحقیقات کارآگاهان نشان می‌داد که جوان تبهکار هنگام اجرای نقشه سیاه خود و زورگیری از دختر جوان، با وثیقه‌ای که خانواده‌اش برای او گذاشته بودند از زندان خارج شده بود اما بعد از پایان مدت مرخصی نیز قصد بازگشت به زندان را نداشته است که با اجبار خانواده‌اش مجبور به بازگشت شده بود.

نقشه سیاه در مرخصی زندان

با انتقال متهم به اداره آگاهی تهران، وی تحت بازجویی قرار گرفت اما درحالی‌که در نخستین مرحله منکر ارتکاب هر جرمی شده بود، زمانی که توسط دختر جوان شناسایی شد، به جعل عنوان مامور پلیس و زورگیری و اجرای نقشه شیطانی خود اعتراف کرد.متهم در بازجویی‌های اولیه مدعی شد که با پرسه زدن در خیابان‌ها، دختران و پسران جوانی را که با یکدیگر بودند را شناسایی کرده و به بهانه اینکه مامور پلیس است، از آنها پرس‌وجو می‌کرده و سپس مردان جوان را آزاد کرده و به بهانه انتقال دختران جوان به مقر پلیس، آنها را به محل خلوتی کشانده و با سرقت از آنها، نقشه شیطانی خود را به اجرا می‌گذاشته است.

شاکیان احتمالی بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر و دعوت از مالباختگان گفت: از تمامی مالباختگانی که به این شیوه مورد سرقت و یا احتمالا آزار و اذیت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود جهت طرح شکایت و شناسایی متهم به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 132067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز