گروه حوادث: اعضای باند زورگیری، بعد از سرقت دخل مغازه‌های طعمه‌هایشان، از آنها می‌خواستند هرچه سریع‌تر مبالغ دیگری نیز برای آنها تهیه کنند وگرنه باید منتظر انتقام‌جویی خشن آنها باشند، اما سرانجام کارآگاهان پلیس اصفهان در یک عملیات 45روزه، تمامی اعضای این باند را دستگیر کردند.

متهمان

تحقیقات درباره این پرونده از هنگامی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت که مرد میانسالی به اداره پلیس رفت و از سرقت خشنی که از مغازه‌اش صورت گرفته بود شکایت کرد.این مرد به کارآگاهان گفت: در مغازه‌ام نشسته بودم که ناگهان چند مرد موتورسوار درحالی‌که نقاب به چهره داشتند با عجله وارد مغازه‌ام شدند، سارقان درحالی‌که چاقو و قمه داشتند با تهدید و داد و فریاد، اقدام به سرقت از مغازه‌ام کرده و قبل از آنکه بتوانم کاری انجام دهم از مغازه‌ام خارج شده و فرار کردند.

هنوز زمان زیادی از شکایت این مرد نگذشته بود که شکایت‌های مشابه دیگری نیز در اختیار پلیس قرار گرفت که شاکیان آنها مدعی بودند با فرارسیدن شب، چند مرد چاقو به دست، با تهدید، از آنها سرقت کرده‌اند.با توجه به حساسیت ماجرا، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس اصفهان قرار گرفت و در بازجویی از مالباختگان، مشخص شد اعضای باند سارقان خشن، با تاریک شدن هوا، با حمله به مغازه‌هایی که از قبل شناسایی کرده بودند با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت دخل مغازه کرده بودند، نکته جالب توجه در این پرونده آن بود که سارقان در برخی از مواقع بعد از سرقت دخل، صاحب مغازه را تهدید کرده و از وی درخواست پول بیشتری کرده بودند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان برای تهیه این پول به صاحب مغازه فرصت می‌دادند تا پول درخواستی آنها را تهیه کرده و به آنها تحویل دهد و درصورتی‌که مغازه دار در مقابل خواسته آنها مقاومت می‌کرد او را تهدید می‌کردند که به‌زودی تلافی خواهند کرد و از او انتقام می‌گیرند. با اطلاعاتی که از بازجویی مالباختگان به دست آمد، کارآگاهان به سرنخ‌هایی از سردسته باند رسیدند، او جوان سابقه‌داری بود که با همدستی چند سارق خشن دیگر، سرقت‌های زنجیره‌ای از مغازه‌داران را رقم می‌زد.به این ترتیب، سردسته باند در یک اقدام ضربتی در محاصره قرار گرفته و دستگیر شد.

سرقت بعد از آزادی از زندان

جوان سارق در بازجویی‌ها با اعتراف به سرقت‌هایی که مرتکب شده بود گفت: بعد از آزادی از زندان، تصمیم گرفتم با راه‌اندازی یک باند زورگیری با کمک همدستانم، دست به سرقت بزنیم، برای همین با چند تبهکار دیگر، سرقت‌هایمان را شروع کردیم، ما بعد از شناسایی مغازه‌هایی که می‌دانستیم در داخل دخل آنها پول زیادی وجود دارد، به کمین می‌نشستیم و با تاریک شدن هوا درحالی‌که نقاب به چهره داشتیم وارد مغازه شده و با تهدید فروشنده، نقشه خود را به اجرا گذاشته و به سرعت متواری می‌شدیم.

با اعترافات سردسته باند، عملیات پلیسی برای دستگیری سایر اعضای باند کلید خورد و سرانجام در یک عملیات 45روزه در 6 نقطه مختلف شهر اصفهان، تمامی اعضای باند شناسایی و دستگیر شدند.

تحقیقات ادامه دارد

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی اصفهان با اعلام این خبر گفت: با دستگیری اعضای باند در بازرسی از محل اختفای متهمان، مبالغی وجوه نقد سرقتی و اموال و مدارک مسروقه، کشف و ضبط شد و تحقیقات تکمیلی درباره فعالیت‌های این باند ادامه دارد.

کد خبر 130739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز