گروه حوادث: سارق افغانی که در جریان سرقت خونین از خانه‌ای در اصفهان، 2 زن را به قتل رسانده بود، از سوی پلیس دستگیر شد. این مرد قصد داشت از طریق مرزهای شرقی، از کشور فرار کند که در اجرای نقشه‌اش ناکام ماند.

نیمه‌شب 9 فروردین امسال، ماموران کلانتری 25 اصفهان در جریان جنایتی خونین در خانه‌ای در منطقه رهنان قرار گرفتند و راهی آنجا شدند.قربانیان زنی 85 ساله و عروس 53 ساله‌اش بودند که با اصابت ضربات جسمی سخت به قتل رسیده و عامل یا عاملان جنایت، بعد از سرقت طلاها و پول‌های آنها متواری شده بودند. با حضور بازپرس جنایی اصفهان در محل جنایت، تیمی از کارآگاهان آگاهی به دستور سردار حسن کرمی، رئیس پلیس اصفهان، زیرنظر سرهنگ حسین‌زاده وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی برای کشف راز جنایت آغاز شد.

پیدا شدن یک رد کفش در محل جنایت، این فرضیه را که قاتل یک نفر بوده، پیش روی پلیس قرار داد.این احتمال وقتی قوت گرفت که ماموران متوجه شدند هر دو قربانی با یک شگرد کشته‌ شده‌اند و فقط یک گوشتکوب خون‌آلود در محل پیدا شد.از سوی دیگر، رخ‌دادن جنایت در نیمه‌شب، به‌هم‌ریختگی اثاثیه خانه و مفقود شدن طلاها و پول‌های قربانیان به همراه خودروی پراید آنها، شکی برای پلیس باقی نگذاشت که عامل جنایت با انگیزه سرقت قدم به این خانه گذاشته است و بررسی‌ها برای یافتن ردی از سارق جنایتکار ادامه یافت.

ردپای همسایه

از آنجا که عامل جنایت با خشونت زیادی دست به قتل زن سالخورده و عروسش زده بود، ماموران احتمال دادند که وی معتاد به مواد‌مخدر باشد.با این فرضیه، تحقیقات محلی آغاز شد و پلیس در نخستین اقدام، تمامی همسایه‌ها و کسانی را که احتمال داشت از وضعیت زندگی قربانیان باخبر باشند؛ زیرنظر گرفتند. چند روز بعد ماموران متوجه شدند در همسایگی قربانیان، مردی افغانی زندگی می‌کرده که بعد از جنایت، به طرز مرموزی ناپدید شده است. آنها وقتی فهمیدند که این مرد به مواد‌مخدر اعتیاد دارد، وی را به‌عنوان نخستین مظنون جنایت تحت تعقیب قرار دادند و جست‌وجو برای دستگیری او آغاز شد.
فرار به تهران

ماموران با پرس و جو از دوستان مرد افغانی، متوجه شدند که وی بستگانی در اطراف تهران دارد و احتمال می‌رود که نزد آنها مخفی شده باشد اما با توجه به اینکه متهم و بستگانش به زبان پشتو حرف می‌زدند و از طرفی هویت آنها در جایی ثبت نشده بود، روند تحقیقات با مشکل مواجه شده بود. با این حال، تیم تحقیق با دریافت نیابت قضایی راهی تهران شد و جست‌وجو در مناطقی نظیر لواسان، کرج و شهرک‌های اطراف آن را ادامه داد. با گذشت چند روز از جنایت، تحقیقات کارآگاهان نتیجه داد و آنها با همکاری پلیس استان تهران موفق شدند بستگان مظنون شماره یک را شناسایی کنند. این افراد اما از ارائه هر گونه اطلاعاتی به پلیس خودداری می‌کردند و مدعی بودند متهم را مدت‌هاست که ندیده‌اند.

دستگیری قبل از فرار از کشور

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، در تشریح عملیات دستگیری مرد جنایتکار گفت: تیم تحقیق، بستگان مرد افغانی را زیرنظر گرفت و سرانجام با گذشت 11روز از جنایت به سرنخ‌هایی دست یافت که نشان می‌داد متهم در خانه‌ای در کرج مخفی‌شده و بستگانش درصدد فراری دادن او از مرزهای شرقی کشور هستند.
وی ادامه داد: ماموران با شناسایی این خانه، خودروی ربوده شده از خانه قربانیان را در آنجا کشف کردند و مطمئن شدند که مرد افغانی همان کسی است که زن سالخورده و عروسش را به قتل رسانده است.

2 قتل برای خرید مواد

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی اصفهان گفت: مرد افغانی شامگاه شنبه گذشته در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در همان بازجویی‌های اولیه به جنایت اعتراف کرد. او در بازجویی‌ها به کارآگاهان پلیس گفت: زمانی که برای سرقت وارد خانه قربانیان شده بودم، ناگهان یکی از آنها از خواب بیدار شد و من هم از ترس شناسایی شدن ابتدا وی و سپس دیگری را به قتل رساندم. به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، مرد جنایتکار که به انگیزه سرقت برای به دست آوردن پول خرید مواد، دست به جنایت زده‌است، با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 131956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز