هر چند شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر نزدیک به صفر است ولی سرخ‌های تهران در تعیین سرنوشت قهرمانی تاثیر زیادی خواهند داشت.

فوتبال

آنها باید امروز مقابل ذوب آهن یکی از مدعیان قهرمانی قرار بگیرند و یک هفته مانده به پایان لیگ هم به مصاف سپاهان جدی‌ترین مدعی لیگ خواهند رفت.تیم علی دایی که این روزها با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده است، فقط برای اعاده حیثیت به اصفهان رفته و تنها هدفش این است که بازی‌های امسال را با خاطره‌ای خوش به پایان برساند ولی ذوب آهن همچنان امیدوار به قهرمانی است و برای رسیدن به این عنوان چاره‌ای جز شکست دادن میهمان خود نخواهد داشت. نتیجه این دیدار نقش زیادی در تعیین تیم قهرمان خواهد داشت و تیم‌هایی مثل سپاهان و استقلال در انتظار شکست ذوب‌آهن هستند که این اتفاق بیشتر از همه سپاهانی‌ها را خوشحال خواهد کرد.

به‌دنبال انتقام

ذوب آهن جدا از انگیزه‌ای که همچنان برای قهرمانی دارد، دیدار با پرسپولیس را یک بازی انتقامی‌ می‌داند.شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در بازی رفت مقابل پرسپولیس شکست خوردند و حالا درصدد انتقام هستند.آنها با پیروزی مقابل الریان در لیگ قهرمانان آسیا حالا روحیه بالایی دارند و شکست دادن پرسپولیس همچنان ذوب‌آهن را برای قهرمانی امیدوار خواهد کرد؛ هر چند آنها 5 امتیاز کمتر از سپاهان دارند ولی امیدوار به توقف همشهری شان مقابل مس کرمان هستند تا فاصله امتیاز خود را با سپاهان کمتر کنند.

پرسپولیس در بازی امروز مقابل بازیکنان آماده ذوب آهن از جمله خلعتبری، کاسترو، اسماعیل فرهادی، محمد قاضی و حدادی فر روز سختی خواهد داشت.سرخ پوشان تهرانی در بازی‌های اخیر به هیچ عنوان توقعات را برآورده نکرده‌اند و حالا فشار سنگینی روی دوش آنهاست.در این میان حسین بادامکی هم محروم است و غلامرضا رضایی هم به‌دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمش نخواهد بود. پزشک پرسپولیس در مورد وضعیت رضایی می‌گوید:«متأسفانه پس از اینکه از ازبکستان بازگشتیم او از ناحیه شکم احساس درد شدیدی داشت.ما رضایی را مورد معاینه قرار دادیم و با توجه به جلسه‌ای که با دایی داشتیم مقرر شد این بازیکن به‌دلیل مصدومیت مقابل ذوب‌آهن به میدان نرود.»

دایی می‌رود؟

دایی در آستانه این بازی می‌گوید:« در لیگ برتر وضعیت خوبی نداریم اما به‌دنبال این هستیم تا وضعیت خودمان را بهتر کنیم به همین دلیل می‌دانیم 3 امتیاز بازی با ذوب‌آهن چقدر برای ما اهمیت دارد. ذوب آهن تیم بسیار خوبی است و می‌دانیم با توجه به بردی که در آسیا آورده‌اند روحیه بسیار خوبی دارند ولی ما هم باید دل هوادارانمان را به دست آوریم.»

می‌گویند سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس از عملکرد دایی راضی نیست؛ هر چند که در مصاحبه‌هایش از سرمربی تیم حمایت می‌کند.صحبت‌های دایی هم نشان می‌دهد که او فعلا رابطه خوبی با مدیریت باشگاه دارد، او می‌گوید: «سرپرست باشگاه همیشه نسبت به من لطف داشته و من هم در حال انجام دادن کارم هستم.همیشه گفته‌ام که یک روزی او من را به فوتبال بازگرداند و یک روز هم می‌تواند من را کنار بگذارد.

فوتبال همین است اما من تا روزی که هستم با قدرت کار می‌کنم و کاری به مسائل حاشیه‌ای ندارم. من دوست دارم پرسپولیس موفق شود به همین دلیل تمام سعی خودم را می‌کنم.» دایی در پاسخ به این سؤال که اگر به مرحله بعدی لیگ قهرمانان صعود کردید و همچنین برای فصل آینده چند درصد این تیم باید تغییر کند، پاسخ معنی داری می‌دهد.او می‌گوید:«درباره این مسائل حرفی نزنید. شاید فصل آینده اصلا من در پرسپولیس نباشم و‌ فرد دیگری باشد. فعلا اجازه دهید کارمان را در حال حاضر دنبال کنیم.»دایی در حالی این صحبت‌ها را به زبان می‌آورد که در روزهای اخیر شایعات مختلفی در مورد کنار گذاشتن او از پرسپولیس مطرح شده است.

دایی در مورد وضعیت تیمش در آسیا هم می‌گوید:« خدا را شکر می‌کنم که در ازبکستان به امتیاز خوبی رسیدیم. من به آینده بسیار امیدوار شده‌ام. شما اگر جدول را نگاه کنید پرسپولیس و بنیادکار 2امتیازی هستند اما الاتحاد 9امتیاز دارد. ما می‌توانیم با برد مقابل بنیاد کار خیلی از مسائل را در گروه خودمان حل کنیم به همین دلیل به آینده بسیار امیدوار هستم.»

کد خبر 131875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز