گروه اقتصادی: هر اونس طلا در بازارهای جهانی همچنان رکورد می‌زند و در آخرین ساعت‌ها دیروز بیش از 1469 دلار قیمت خورد اما در بازار داخلی با حراج سکه در بانک کارگشایی، التهاب بازار سکه خوابید؛ هرچند امکان بیدار شدن آن تحت تأثیر افزایش جهانی قیمت طلا از شنبه وجود دارد.

طلا

به گزارش همشهری، همزمان با حراج سکه طرح جدید در بانک کارگشایی از عصر روز چهارشنبه ارزش هر سکه طرح جدید و قدیم بین 6 تا 10 هزار تومان فروکش کرد اما فعالان بازار منـتظر اثر حراج حضوری شمش‌های طلا از سوی بانک مرکزی بر ارزش طلا در بازار داخلی هستند. بانک مرکزی ازشنبه حراج شمش‌های طلا را دوباره شروع می‌کند اما اینکه آیا این سیاست باعث ترکیدن واقعی حباب قیمت در بازار خواهد شد یا نه، در روزها و هفته‌های آینده مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، ارزش هر سکه طرح قدیم از 6 تا 18فروردین با 15 هزار تومان افزایش به 450 هزار تومان رسیده است و حراج سکه طرح جدید در بانک کارگشایی اثری بر قیمت سکه طرح قدیم نگذاشته است. این گزارش می‌افزاید قیمت هر سکه طرح جدید که از 6 تا 17 فروردین امسال افزایش 22 هزار تومانی را تجربه کرده بود، در پایان فعالیت بازار آزاد شهر تهران 402 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

کد خبر 131743

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز