چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جنایتکار بعد از قتل طلافروش بانه‌ای برای فروش طلاهای مسروقه به تهران گریخت اما 48 ساعت بعد در جریان تعقیب و گریز خونین به دام افتاد.

سارق تیر خورده

ششم فروردین امسال، مرد مسلحی قدم به یک طلافروشی در شهرستان بانه گذاشت تا با تهدید اسلحه، نقشه سرقت از آنجا را عملی کند. مرد مسلح وقتی با مقاومت طلافروش روبه‌رو شد، با شلیک گلوله او را به قتل رساند و بعد از سرقت 3 کیلو طلا، پا به فرار گذاشت.

به‌دنبال این جنایت، تیمی از کارآگاهان پلیس کردستان وارد عمل شدند و بررسی‌های گسترده برای شناسایی و دستگیری قاتل مرد طلافروش آغاز شد. با توجه به سرنخ‌هایی که از سارق مسلح به جا مانده بود، ماموران موفق شدند ظرف 48 ساعت عامل این جنایت را که مردی به نام سمک بود، شناسایی کنند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوان بعد از سرقت مرگبار به تهران گریخته تا طلاهای مسروقه را در آنجا به فروش برساند. با گزارش ماجرا به پایتخت، تحقیقات مشترک پلیس آگاهی کردستان و تهران برای شناسایی مخفیگاه مرد جنایتکار شروع شد. ماموران با بررسی‌های تخصصی محل تردد متهم را در جنوب تهران شناسایی کردند. آنها با زیرنظر گرفتن این محل، سرنخ‌هایی به دست آوردند که نشان می‌داد مرد جنایتکار قصد دارد طلاهای مسروقه را به یک مالخر به نام سیامک بفروشد. 8فروردین امسال، ماموران که تمامی پاتوق‌های سارق مسلح را زیرنظر داشتند، او را سوار بر یک خودروی پرشیا در شرق تهران شناسایی کردند. به غیر از سمک، مرد دیگری نیز سوار خودرو بود که احتمال می‌‌رفت از همدستان او باشد.

ماموران با مشاهده این صحنه به راننده پژو دستور ایست دادند اما او به محض مشاهده خودروی پلیس پایش را روی پدال گاز گذاشت و فرار کرد. با فرار مرد جنایتکار ماموران به تعقیب وی پرداختند اما راننده پژو بی‌توجه به هشدار پلیس، با سرعت زیادی به فرار ادامه می‌داد. سرعت این خودرو به حدی بود که بعد از طی مسافتی با گاردریل کنار خیابان برخورد و از مسیر خارج و با یک عابر پیاده تصادف کرد.

با مجروح شدن عابر پیاده، راننده پژو که قصد تسلیم شدن نداشت به فرار ادامه داد و این در حالی بود که شلیک‌های هوایی پلیس هم نتوانست متهمان را مجبور به توقف کند.دقایقی از تعقیب و گریز خیابانی گذشته بود که ماموران به این نتیجه رسیدند که تنها راه دستگیری متهمان، هدف قرار دادن خودروی آنهاست. در همین هنگام چند گلوله به سوی چرخ‌های خودروی پرشیا شلیک شد و تعدادی از گلوله‌ها بعد از عبور از شیشه خودرو به سرنشینان آن اصابت کرد و باعث مجروح شدن آنها شد.

لحظاتی بعد متهمان که از ناحیه دست و پا و کتف هدف اصابت گلوله قرار گرفته بودند، دست از فرار برداشتند و با متوقف شدن خودرو، هر دوی آنها دستگیر و راهی بیمارستان شدند. سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از دستگیری سمک، وی در بازجویی‌ها به قتل طلافروش بانه‌ای و سرقت بیش از 3 کیلو طلا اعتراف کرد و گفت که طلاها را به یک مالخر به نام سیامک فروخته است.

وی ادامه داد: در ادامه تحقیقات، محل زندگی سیامک شناسایی و او نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. سرهنگ حاجی‌زاده افزود: در بازرسی مخفیگاه این مرد، طلاهای مسروقه که وی آنها را به شمش تبدیل کرده و قصد فروش آنها به طلافروش‌ها را داشت، کشف شد و متهمان برای سیر مراحل قانونی پرونده در اختیار پلیس کردستان قرار گرفتند.

کد خبر 131655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز