همشهری آنلاین: شاخه نظامی جنبش حماس رژیم صهیونیستی را مسئول عواقب ناشی از شهادت سه تن از فرماندهان خود دانست و تهدید کرد به این اقدام واکنش نشان می دهد.

رژیم صهیونیستی 3 عضو گردان‌های قسام را ترور کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر ، تامر المسحال خبرنگار شبکه الجزیره در گزارشی درباره شهادت سه تن از اعضای شاخه نظامی حماس در حمله نیروهای اسرائیلی گفت: اسرائیل در این حمله در واقع اقدام به ترور این سه نفر کرده است. این حادثه در راه صلاح الدین در مناطق مرکزی نوار غزه اتفاق افتاده است.

به گفته مقامات حماس هر سه نفری که در این عملیات شهید شدند از فرماندهان عملیاتی گردان های عزالدین قسام بودند.

اسرائیل پس از این حمله اعلام کرد این اقدام با هدف جلوگیری از عملیاتی که این سه نفر نظارت بر آن را بر عهده داشتند صورت گرفت. مقامات اسرائیلی اعلام کردند این عملیات در نتیجه هماهنگی بین ارتش و شاباک انجام شد.

المسحال ادامه داد: گردان های قسام در واکنش به شهادت سه عضو خود تهدید کرد به این اقدام عکس العمل نشان خواهد داد. گردان های قسام همچنین اسرائیل را مسئول عواقب این اقدام دانست.

وی در پاسخ به این که آیا حماس اقداماتی برای حمایت از عناصر و بخصوص رهبران و فرماندهان خود اتخاذ کرده است گفت: حماس تدابیری را برای حمایت از عناصر خود بخصوص فرماندهان عملیاتی اتخاذ کرده است اما عملیات جدید اسرائیل و شهادت این سه نفر نشان می دهد که باید اقدامات جدیدی اتخاذ کند زیرا تنش ها بین طرفین ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی 3 عضو گردان‌های قسام را ترور کرد

رژیم صهیونیستی بامداد روز شنبه 3 عضو گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس را در مرکز نوار غزه به شهادت رساند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "فلسطین الیوم "، بامداد روز شنبه یک فروند هواپیمای شناسایی یک خودروی فلسطینیان را که سرنشینان آن سه عضو گردان‌های القسام بودند در چهار راه "ابوهولی "(ابوالعجین9 در نزدیکی منطقه دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه هدف شلیک چند موشک قرار داده و هر سه نفر را به شهادت رساند و یک رهگذر نیز در این بمباران مجروح شد.

بر اساس این گزارش این شهدا به نام‌های "اسماعیل لبد "(ابوجعفر) و برادرش عبدالله از ساکنان اردوگاه الشاطی در غرب غزه و "محمد الدایه " از ساکنان حی الصبره جنوب غزه و هر سه نفر از فرماندهان گردان‌های القسام بودند.

منابع پزشکی فلسطینی نیز با تایید این خبر اعلام کردند که یک خودروی غیرنظامیان هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفته و سرنشینان آن به شهادت رسیدند.

به گفته این منابع به دلیل شدت آتش سوزی خودرو اجساد شهدا به طور کامل سوخته و زغال شده بود و به سختی قابل شناسایی بود.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم مدعی شدند که نیروی هوایی ارتش یک باندی را که قصد ربودن اسرائیلی‌ها در روز عید پاک یهودیان را داشت، هدف قرار دادند.

کد خبر 131140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز