همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی محدودیتهای ترافیکی روزهای پایانی تعطیلات نوروزی را در محورهای کشور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ترافیک در محورهای کشور سنگین اما روان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدرضا مهماندار افزود: محور هراز و کرج - چالوس روزهای 12 و 13 فروردین از ساعت 12 ظهر تا 24 از سمت شمال به تهران یک طرفه خواهد بود.

وی اظهارداشت: هم اکنون محورهای فیروزکوه - هراز و چالوس در حوزه مازندران، قزوین به کرج، کرج به قزوین و قزوین به رشت ترافیک نیمه سنگین اما روان است.

سرهنگ مهماندار گفت: کرمانشاه و همدان در اکثر محورها، خروجی محور اصفهان به شیراز ترافیک نیمه سنگین اما روان است و در بقیه معابر کشور مشکل خاصی وجود ندارد و ترافیک عادی و روان است.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته به رغم توصیه و تاکید پلیس، برخی از مسافران و رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی توجه نکردند و متاسفانه برخی از هموطنان جانشان را از دست دادند.

فرمانده پلیس راه کشور سرعت غیر مجاز را عامل 16 درصد تصادف ها در کشور اعلام کرد و گفت: عدم رعایت حق تقدم 14 درصد، تغییر مسیر ناگهانی 14 درصد، انحراف به چپ 13 درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه چهار درصد و سایر موارد 18 درصد، عامل وقوع تصادفهای رانندگی است.

سرهنگ مهماندار گفت: خستگی، خواب آلودگی، پرداختن راننده به کار غیر از رانندگی مثل صحبت کردن با سرنشینان و صحبت کردن با موبایل، عامل وقوع بیشترین تصادف ها و در نیتجه وارد آمدن خسارت جانی در 24 گذشته به مسافرین نوروزی بوده است.

فرمانده پلیس راه کشور تاکید کرد: ورود به مسیر مقابل به ویژه در جاده های دو طرفه، انحراف به چپ و سبقت های غیر مجاز و برخورد رخ به رخ، بیشترین خسارات جانی را در پی دارد.

سرهنگ مهماندار از رانندگان خواست صبر و حوصله داشته باشند و عجله نکنند و به نحوی برنامه ریزی کنند که بازگشتشان روز 13 فروردین نباشد زیرا ترافیک در این روز بسیار سنگین خواهد بود.

کد خبر 131119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز