همشهری آنلاین: "مرد عنکبوتی فرانسوی" بعد از بالا رفتن از برج ایفل در پاریس و خانه اوپرای سیدنی، اکنون به بلندترین برج جهان، برج خلیفه در امیرنشین جهان‌وطنی خلیج‌ فارس، دوبی، چشم دوخته است.

Alain Robert

به گزارش خبرگزاری فرانسه آلن رابرت، 48 ساله، قرار است دوشنبه 28 مارس به عنوان بخشی از برنامه‌های کنفرانس "آموزش بدون مرز" در دوبی از سطح بیرونی این آسمانخراش 828 متری بالا رود.

این مرد فرانسوی که نام مستعارش را پوشیدن لباس ابرقهرمان خیالی هنگام صعود از بلندترین ساختمان‌های جهان می‌گیرد، معمولا بدون تجهیزات ایمنی صعود می‌کند و تنها بر دست‌های خالی و پاهای قویش متکی است.

او در ژانویه 2010 هنگامی که قصدش برای بالا رفتن برج خلیفه را اعلام کرد، گفت: "مشکل در دوبی آب و هوای داغ تا 40 درجه سانتی‌گراد است."

"بزرگترین ترس من تلف کردن وقتم روی زمین است. برای من صعود کردن به همان اندازه غذا خوردن و نفس کشیدن مهم است. بالا رفتن از آسمانخراش‌ها عشق و اشتیاق همه زندگی من است."

رابرت از بیش از 100 تا از بلندترین ساختمان‌های جهان از جمله برج‌های دوگانه پتروناس در کوآلا لامپور در  مالزی ،‌ برج سی‌یرز در شهر شیکاگو در آمریکا و ساختمان 88 طبقه جین مائو در شانگهای چین بالا رفته است."

یک دادگاه مالزی پس از آنکه رابرت از برج‌های دوقلوی پتروناس، که آن هم 88 طبقه دارد، در سپتامبر 2009 با دست خالی در کمتر از دو ساعت بالا رفت، او را جریمه کرد.

کد خبر 131024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز