مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: 3 بزرگراه اصلی شهر تهران تا پایان فروردین 90 بهسازی می‌شود

highway hemmat

با دستور شهردار تهران در قالب اجرای طرح استقبال از بهار توسط سه معاونت حمل و نقل و ترافیک، فنی عمرانی و خدمات شهری محورهای شهید همت، آزادگان و شهید نواب صفوی تا بهشت زهرا (س) تا پایان فروردین ماه بهسازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار "تهران سما" شهرداری تهران همچون سال های گذشته امسال نیز در قالب اجرای طرح استقبال از بهار به بهسازی و ساماندهی بزرگراه های اصلی شهر می پردازد، که اجرای این طرح از اول اسفند ماه آغاز شده تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

بنا بر این گزارش، در قالب اجرای طرح استقبال از بهار ، از میدان حق شناس تا بهشت زهرا(س)، توسط معاونت خدمات شهری و با همکاری مناطق آن محدوده به طور کامل بهسازی می شود. این محدوده با همکاری مناطق و دیگر معاونت‌ها، در حوزه عمرانی، ترافیکی، زیباسازی، فضای سبز  بهسازی و ساماندهی می‌شود.

رسیدگی و انجام اقدامات این چنینی در 22 محله محروم شهر تهران نیز به انجام می رسد، همچنین در قالب این طرح رسیدگی به فضای سبز موجود در تهران و 1700 بوستان پایتخت توسط سازمان پارک ها به انجام می رسد و همچنین رنگ آمیزی و بهسازی المان شهری، نورپردازی و... نیز با نظارت سازمان زیباسازی و یا با استفاده از طرح های ارائه شده از سوی این سازمان انجام خواهد شد.

همچنین اقداماتی در قالب این طرح در بخش ساماندهی مشاغل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران مانند رفع سد معبر دستفروشان به ویژه در روزهای پایانی سال، به طور گسترده در تمام شهر صورت گرفته و مبارزه با حیوانات موذی و طعمه گذاری که از دیگر وظایف این بخش از معاونت است، نیز در حال انجام است.

بنا بر این گزارش، امسال در قالب طرح استقبال از بهار قرار است، هر منطقه از شهر تهران نیز محله نمونه خود را انتخاب کند، و به طور کلی در سیاست مدیریت شهری این تدبیر وجود دارد که خدمات به درب منازل شهروندان وارد شود.

همچنین در قالب طرح استقبال از بهار، امسال به صورت ویژه محور آزادگان - بسیج و بزرگراه همت بهسازی می شوند.

به دستور شهردار تهران ، مسئولیت بهسازی بزرگراه شهید همت به معاونت ترافیک شهرداری تهران سپرده شده که براین اساس، یکی از اصلی ترین شریان های پایتخت نیز همزمان با فرا رسیدن بهار، مورد نوسازی و بهسازی کامل قرار می گیرد.

علاوه بر آن بازسازی و نوسازی تجهیزات ترافیکی در مناطق نیز دنبال می شود، و بهسازی محورها شامل ترمیم روکش آسفالت ها، ترمیم جداول، بازسازی گاردریل ها، بازسازی پل های عابر پیاده و... در سطح مناطق محقق خواهد شد.

همچنین در طرح استقبال از بهار، با توجه به اینکه زمان محدودی برای انجام کارها وجود دارد،کیفیت کارها یک اصل قرار گرفته تا فعالیت ها و طرح ها با کیفیت بالا و مناسب صورت گیرد، به همین دلیل ضمن برقراری تعادل منطقی بین حجم و نوع کارها از بهترین تجهیزات و مرغوب ترین مواد اولیه نیز استفاده می شود.

به موازات اقداماتی که در سطح مناطق صورت می گیرد و بازسازی و بهسازی بزرگراه شهید همت، در ایام تعطیلات نوروز و در طرح استقبال از بهار بحث توسعه و تکمیل خطوط BRT نیز دنبال می شود تا ضمن تکمیل خطوط موجود، خطوط جدید اتوبوس های تندرو در شهر احداث و راه اندازی شود، تا با ایجاد شبکه ای منسجم و یکپارچه، خدمات رسانی مناسبی به شهروندان صورت گیرد.

همچنین در مورد ترافیک و شلوغی ورودی و خروجی های شهر به ویژه در روزهای پایانی سال با همکاری پلیس نسبت به رفع موانع و سد معابر اقدامات لازم صورت گرفته و در مرکز کنترل ترافیک نیز به طور دقیق بر وضعیت ترافیک این بخش ها نظارت می شود تا در صورت بروز حادثه یا تصادفی سریعا نسبت به بازگشایی معبر اقدام شود.

بنا بر این گزارش، بهسازی محور آزادگان – بسیج نیز به عهده معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران قرار گرفته، که مهمترین محور ترافیکی شهر تهران به لحاظ ظرفیت ، تعداد و بار گذاری دارای بار سنگین ترافیکی است و به جهت منتهی شدن به بهشت زهرا و مرقد مطهر امام خمینی (ره) دارای اهمیتی فراتر از دیگر محورها است .

این طرح به صورت کار جمعی بین مناطق14،15،16،19،20 و سازمانها و ارگانه ای مرتبط برای ایمن سازی ، مناسب سازی و زیباسازی این محور که یک محور خاص است ، اجرا می شود.

همچنین همزمان با اجرای طرح استقبال از بهار، عملیات اجرایی مناسب سازی معابر مناطق پایتخت برای تردد جانبازان، معلولان و سالمندان نیز در حال انجام است.

کد خبر 130945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز