قطعه نهایی بزرگراه شهید صیاد شیرازی حدفاصل پل پلیس تا میدان سپاه به‌عنوان نخستین طرح شاخص عمرانی در سال 90 امروز با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد

مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این باره اظهار داشت: بزرگراه صیاد شیرازی به طول 12 کیلومتر یکی از محورهای بزرگراهی اصلی شهر تهران در حد فاصل بزرگراه شهید بابایی تا میدان سپاه است. وی افزود: این معبر شمالی - جنوبی حدود 3 سال پیش به بزرگراه رسالت رسید و پس از آن به‌دلیل برخورد با بافت فشرده مسکونی، عملیات احداث ادامه بزرگراه، متر به متر طی شد تا اینکه از بزرگراه رسالت به خیابان پلیس رسید که بعد از خیابان پلیس بزرگراه باید از خیابان شیخ صفی و کنار بیمارستان خانواده عبور می‌کرد تا به میدان سپاه برسد.

حسینی در این باره از مشکلات تملک پلاک‌های مسکونی تجاری و مذهبی در این مسیر سخن گفت که باعث کندی عملیات و در واقع راکدماندن بخش‌های پایانی بزرگراه به‌مدت حدود 30ماه شد.به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با همت و تلاش ویژه دست‌اندرکاران امر، پس از رفع معارضات اصلی و امکان ازسرگیری عملیات اجرایی در آبان ماه سال گذشته مجددا عملیات عمرانی در چند جبهه آغاز شد و با سرعت ظرف 5ماه به اتمام رسید.

وی در توضیح تاثیرات ترافیکی بزرگراه صیاد شیرازی به روانسازی و تسهیل ترافیک در محدوده اجرای طرح به‌عنوان یکی ازمحورهای اصلی شمالی - جنوبی شهر تهران اشاره کرد و گفت: فراهم شدن دسترسی بخش‌های مرکزی شهر به بزرگراه‌های رسالت، شهید همت و شهید بابایی، کاهش بار ترافیکی بزرگراه‌های مدرس، صدر و خیابان‌های شریعتی و پاسداران، اتصال و دسترسی میدان سپاه و خیابان‌های طالقانی و انقلاب به بزرگراه صیاد شیرازی و کاهش حجم ترافیک در بخش‌های مرکزی و شرق تهران از جمله تاثیرات ترافیکی افتتاح بزرگراه شهید صیاد شیرازی است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: عملیات عمرانی بخش پایانی احداث بزرگراه شهید صیاد شیرازی شامل احداث حدود 2کیلومتر بزرگراه و اجرای 2دستگاه پل (استاد مطهری و شیخ صفی) شیب‌راهه‌های ورودی و خروجی مربوطه به طول بیش از یک کیلومتر و دیوارهای حایل بتن آرمه حاشیه بزرگراه است.

همچنین احداث 2دستگاه پل عابر پیاده جهت تسهیل رفت‌وآمد عابران از عرض بزرگراه و احداث شبکه روشنایی و شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در کنار ساخت کندروهای دسترسی محلی بزرگراه از جمله اهم اقدامات انجام شده است.مازیار حسینی همچنین در توضیح مشخصات فنی پروژه افزود: از طول مسیر 1900متر در 2باند جنوب به شمال و برعکس به عرض 30متر دارای 23 متر سواره‌رو و 4متر رفیوژ میانی و1.5 مترو پیاده‌رو در هر باند است.

علاوه بر این، پل شهید مطهری به طول 40متر و عرض 14متر و پل شیخ صفی به طول 45 متر و عرض 19 متر با سیستم یکپارچه بتن درجا اجرا شده است.رمپ بی‌4 به طول 530 متر و عرض متوسط 5 متر، رمپ سی 4 به طول 500 متر و عرض متوسط 5 متر، دیوارهای حایل در مجاورت باند شرقی و غربی و بزرگراه جمعا به طول 1383 متر به ارتفاع متغیر حداقل 4 و حداکثر9 متر است.

در‌این‌باره همچنین غلامرضا میرزایی فلاح، شهردار منطقه7 نیز در توضیح آن بخش از پروژه بزرگراه شهید صیاد شیرازی که قراراست امروز (شنبه) به بهره‌برداری برسد، اظهار داشت: این بخش از بزرگراه به طول 4.5 کیلومتر در منطقه7 ‌حدفاصل بزرگراه رسالت تا میدان سپاه قرار دارد.

وی افزود: این مسیر4.5 کیلومتر از بزرگراه شهید صیاد شیرازی در منطقه 7 واقع شده است که ساخت آن در 5فاز به اجرا درآمد.
به گفته شهردار منطقه7، با افتتاح قطعه نهایی بزرگراه صیادشیرازی سرعت متوسط خودروها تا1.7 کیلومتر افزایش می‌یابد و شاهد کاهش حجم ترافیک در بزرگراه شهید مدرس، شریعتی - سهروردی، شهید نامجو و شهید مدنی نیز خواهیم بود و متعاقب آن گره‌های ترافیکی منطقه7 از جمله نقاط مهمی مثل تقاطعات اصلی خیابان شریعتی (پادگان ولیعصر- شریعتی)، قدوسی - شریعتی (چهارراه شهید قدوسی- سیدخندان و پلیس -شریعتی) کاهش می‌یابد.وی همچنین پیش‌بینی کرد که در آینده با احداث یک تونل، مسیر بزرگراه شهید صیاد شیرازی به سمت بزرگراه جنوب تهران امتداد یابد.

کد خبر 131749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار