با بهره‌برداری از بزرگراه شهید زین‌الدین حدفاصل بزرگراه امام علی تا دلاوران تا پایان سال، 54 کیلومتر معبر بزرگراهی بدون چراغ قرمز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حسینی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این مطلب اظهار داشت: هم‌اکنون باند شمالی بزرگراه شهید زین‌الدین حدفاصل امام علی تا دلاوران آماده بهره‌برداری است و با انتقال ترافیک دوطرفه به این بخش تا پایان بهمن ماه امیدواریم هرچه زودتر باند جنوبی را تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

با بهره‌برداری از بزرگراه شهید زین‌الدین، شرقی‌ترین منطقه تهران در سه راه آزمایش به غربی‌ترین منطقه شهر در وردآورد بدون چراغ قرمز به هم متصل خواهد شد.سیدمازیار حسینی با اشاره به اینکه این بزرگراه یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های بزرگراهی درون‌شهری کشور است، گفت: حجم معارضان ملکی و تأسیساتی مسیر این بزرگراه بسیار زیاد بود که با رفع آنها توانستیم مشکلات پیش‌روی این پروژه را حل کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با تکمیل بزرگراه شهید زین‌الدین و اتصال آن به اتوبان در حال احداث شهید شوشتری، بخشی از رینگ خارجی شهر تهران به طول 12کیلومتر تکمیل خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اضافه کرد: پس از افتتاح کامل برزگراه شهید زین‌الدین و تکمیل عملیاتی که در غربی‌ترین نقطه بزرگراه همت در حال انجام است، فاصله سه راه آزمایش در شرق تهران تا وردآورد کرج، یعنی مسیری 54‌کیلومتری بدون چراغ قرمز آماده بهره‌برداری خواهد شد.حسینی با اعلام اینکه در مسیر شرقی این مسیر 12 کیلومتری از سه‌راه آزمایش تا تقاطع اتحاد بزرگراه زین‌الدین تکمیل شده و در حال استفاده است، اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال‌جاری این مسیر را به بهره‌برداری برسانیم تا شرقی‌ترین بخش تهران به غربی‌ترین بخش آن متصل شود.

وی با اشاره به ادامه بزرگراه همت به سمت کرج گفت: درحال حاضر احداث ادامه بزرگراه همت در جریان است و تاکنون توانسته‌ایم پیشرفت خوبی در آن بخش داشته باشیم. شایان ذکر است که ساخت 17‌کیلومتر از ادامه بزرگراه همت به سمت کرج به 2 بخش تقسیم شده و قرار است شهرداری تهران ساخت 5‌کیلومتر از آن را از شهرک شهید باقری تا انتهای محدوده منطقه22 واقع در گرمدره به انجام رساند که هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در مرحله اجراست اما 12 کیلومتری که وزارت راه مسئول ساخت آن است،

همچنان بلاتکلیف است و اقدام خاصی در آن انجام نمی‌شود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین به بزرگراه صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در 12 فروردین سال آینده بزرگراه صیاد شیرازی را به میدان سپاه متصل کنیم؛ اگرچه این پروژه نیز جزء پروژه‌های سنگین و پر کار معاونت بوده است. حسینی همچنین از بهره‌برداری از بزرگراه یادگار امام حد فاصل خیابان آزادی تا خیابان دستغیب در سال آینده خبر داد.

کد خبر 127669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز