شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا اتفاق ناخوشایندی را برای پرسپولیس رقم زد و این تیم در نخستین گام با 3 گل مغلوب الاتحاد عربستان شد.

تیم پرسپولیس

حالا شاگردان علی دایی در دومین بازی میزبان الوحده امارات خواهند بود و هیچ‌چیز جز گرفتن 3 امتیاز، شکست در عربستان را جبران نخواهد کرد. امروز شاگردان دایی برای تلافی به میدان می‌آیند و اگر نتیجه‌ای غیر از برد برای پرسپولیس حاصل شود، کار این تیم برای صعود از مرحله گروهی سخت‌تر خواهد شد.

سرخ‌ها در شرایطی مقابل الوحده قرار می‌گیرند که این روزها استقبال تماشاگران از بازی‌های فوتبال به کمترین حد ممکن رسیده و دایی در مصاحبه‌های چند روز اخیر خود از هواداران پرسپولیس خواسته که حضور پرشماری در ورزشگاه آزادی داشته باشند. این مربی که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی در لیگ برتر گرفته، در بازی با الوحده امیدوار به کسب نخستین پیروزی در لیگ قهرمانان است. در دیگر دیدار این گروه هم بنیادکار ازبکستان میزبان الاتحاد عربستان خواهد بود.

افت قهرمان امارات

الوحده سال گذشته قهرمان امارات شد ولی در بازی‌های این فصل نتایج ضعیفی گرفته و در لیگ 12 تیمی امارات در رده هفتم قرار دارد. هوگو، فرناندو بایانو و ماگرائو 3 بازیکن برزیلی الوحده هستند که گفته می‌شود بایانو شاید این دیدار را به‌دلیل مصدومیت از دست بدهد. این تیم 5 بازیکن ملی پوش هم دارد که معروف‌ترین آنها اسماعیل مطر است.

در ضمن الوحده سال گذشته با ذوب‌آهن همگروه بود که در اصفهان به این تیم باخت ولی در امارات پیروز شد. هدایت الوحده برعهده ژوزف هیکرس برگر، مربی اتریشی است که در رقابت‌های یورو 2008 هدایت تیم ملی اتریش را بر عهده داشت و تیمش در مرحله گروهی حذف شد.

تأخیر دایی

نشست خبری مربیان پرسپولیس و الوحده در حالی برگزار شد که ابتدا سرمربی و بازیکن الوحده پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند اما دایی در این کنفرانس غیبت داشت. نماینده AFC هم این موضوع را گزارش کرد و شاید دایی بابت این تاخیر جریمه شود. او در این مورد گفت: «اتفاقی است که افتاده و من یک ساعت و نیم در ترافیک مسیری ماندم که تنها یک ربع زمان می‌خواهد. من فقط نگران بازی‌های تیمم هستم و فوقش جریمه خواهم شد.» او در مورد بازی با الوحده افزود: «الوحده از تیم‌های خوب امارات است و بازیکنان خارجی
با کیفیت و چند ملی‌پوش در ترکیب خود دارد.

آنها به‌دلیل تساوی در بازی قبل برای گرفتن 3 امتیاز می‌آیند و ما هم چون مقابل الاتحاد بازی را واگذار کردیم، سعی می‌کنیم بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.» گفتنی است که پرسپولیس در این بازی غلامرضا رضایی را در اختیار خواهد داشت ولی حضور آرفی و محمد منصوری در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، در ضمن علیرضا محمد هم این دیدار را از دست داد.

برگر: ترس نداریم

هیکرس برگر در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس حرف‌هایش را اینگونه آغاز کرد: «در گروه سختی قرار داریم و الاتحاد نشان داد که‌ قوی‌ترین تیم گروه ما محسوب می‌شود. پرسپولیس هم تیم بسیار سرعتی است و بازیکن خوبی به‌نام نوروزی دارد. بازیکنان پرسپولیس در ضد‌حملات بسیار خطرناک عمل می‌کنند و از نظر فنی قابلیت‌های بالایی دارند. آخرین بازی ما مقابل الشباب در جام اتصالات بود که در نیمه دوم بسیار ضعیف بازی کردیم.دیدار مقابل پرسپولیس اما فرصت بزرگی است تا با جبران آن مسابقه، بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.»

سرمربی الوحده با اشاره به بازگشت مدافع تیمش به ترکیب افزود: «خط دفاع خوبی داریم. حمدان الکمالی بهترین مدافعمان را در دیدار قبلی در اختیار نداشتیم و امیدواریم در بازی امروز نهایت استفاده را از او ببریم. البته محمود دیگر مدافع ما به‌دلیل امتحانات تحصیلی همراهمان نیست و بهترین گلزن ما هم که هفته گذشته برای ما گلزنی کرد، غایب است.» او ‌درباره بازی مقابل تماشاگران پرسپولیس تاکید کرد: «قبول دارم که پرسپولیس یکی از پرطرفدارترین تیم‌های آسیاست اما برای بازیکنان ما هم با ارزش است که مقابل این همه تماشاگر بازی کنند و ترسی از آنها نداریم.»

کد خبر 130562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز