چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: وزیر رفاه گفت:«سهام عدالت به تمامی بازنشستگان کشور تعلق می‌گیرد.»

عبدالرضا مصری، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، با اعلام این خبر افزود: دولت در قالب سهام عدالت تفاوت دریافتی‌ها را با تدبیر  برطرف می‌کند، به این معنا که به بازنشستگان میزانی از سهام عدالت واگذار خواهد شد  که  فاصله بین دریافتی آنها و حداقل هزینه‌‌های  زندگی تأمین شود.

مصری در حاشیه همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه سهام عدالت به تمامی بازنشستگان تعلق می‌گیرد و هیچ گروهی از بازنشستگان از چتر حمایتی سهام عدالت بیرون نخواهند ماند توضیح داد: میزان سهام عدالتی که به بازنشستگان اعطا می‌شود متفاوت است، در واقع میزان سهام بازنشستگان بنا به حقوق دریافتی آنها تفاوت‌هایی دارد، اما همه بازنشستگان از این سهام برخوردار می‌شوند.

به اعتقاد وزیر رفاه اعطای این سهام بهترین راه برای برطرف کردن مشکل معیشتی بازنشستگان است.

وی در این باره گفت: در واگذاری این سهام بدون ایجاد منابع جدید در قانون بودجه و افزایش نقدینگی که سبب ایجاد تورم در کشور خواهد شد به همین دلایل اعتقاد کلی بر این است که بهترین روش برای  پر کردن خلایی است که در زندگی بازنشستگان بوجود آمده است.

وزیر رفاه در پاسخ به این سوال که  سهام از چه زمانی در اختیار بازنشستگان قرار خواهد گرفت، افزود: واگذاری سهام عدالت به بازنشستگان از سال آینده اجرایی خواهد شد، مهمترین مشکل در زمینه واگذاری این سهام نبود یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل است.

وی با اشاره به آمار نزدیک به 2 میلیون و 400 هزار نفر بازنشسته کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی گفت: بیش از 75 تا 80 درصد از این تعداد حداقل بگیر‌ها هستند که مشکل بخشی از آنها از طریق سازمان بازنشستگی کشوری و لشکری حل شده و نزدیک به 400 تا600 هزار نفر از این گروه که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی‌اند هنوز مشکل دارند، مشکل این گروه در قالب سهام عدالت پاسخ داده خواهد شد. اگر از این طریق نیز مشکل حل نشود ناچار راه حل دیگری برای برطرف کردن مشکل آنها پیش می‌گیریم.

وزیر رفاه با اشاره به شکایت مطرح شده در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از سازمان تأمین اجتماعی گفت: خواسته دولت و هم مجلس  اجرای یکسان سازی حقوق بازنشستگان است، اما بودجه مورد نیاز برای این یکسان‌سازی 450 میلیارد تومان در سال است که تأمین این هزینه تا‌کنون میسر نبوده است‌.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی در خصوص کسری بودجه سازمان بهزیستی و مشکل در پرداخت مستمری مددجویان اظهار کرد: مستمری مددجویان سازمان بهزیستی در سال‌های 81 تا 84 حدود حداقل 8 هزار تومان و حداکثر 18 هزار تومان بود که در سال‌های 84 و 85 به ترتیب 100 و 50 درصد افزایش یافته است.

مصری، با بیان این که فعلاً کمبودی در بودجه بهزیستی نداریم، اظهار کرد: با توجه به این که50 درصد بودجه سازمان بهزیستی، استانی و 50 درصد به صورت متمرکز تأمین می‌شود، نسبت به رقم‌هایی که به محرومان اختصاص پیدا می‌کند کسر بودجه وجود ندارد و تنها برای افراد پشت نوبتی امیدواریم با لحاظ بودجه مناسب در لایحه متمم این افراد تحت پوشش قرار گیرند.

کد خبر 13000

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز