همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با اعلام اینکه شورای نگهبان مصوبه برداشت یک هزار میلیارد دلاری شهرداری از حساب ذخیره ارزی را رد کرده است، گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس پشت مصوبه خود باشند و آن را مجددا پیگیری کنند.

مهدی چمران

مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا، از رد شدن مصوبه اختصاص یک هزار میلیارد دلار برای قطار شهری‌ها از حساب ذخیره ارزی در سال آینده توسط شورای نگهبان خبر داد و گفت: طبق اطلاع من این مصوبه از سوی شورای نگهبان رد شده اما نمایندگان مجلس قول پیگیری این موضوع را داده‌اند.

 رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت مترو تهران پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: دولت علاوه بر داشتن سهم در برقرار کردن شرایط مساعد برای مترو تهران، نسبت به فشارهایی که بر مردم وارد می‌شود نیز مسئولیت دارد.

 وی در ادامه همچنین تاکید کرد که مبلغ سه هزار و700 میلیارد تومان فاینانس پیگیری شده توسط دولت کاملا مجزای از برنامه‌ریزی اختصاص یک هزار میلیارد دلار برداشت از حساب ذخیره ارزی برای قطار‌شهری‌هاست.

 وی با اعلام اینکه کاملا در جریان پیگیری‌های دولت برای تامین این میزان فاینانس بوده است، افزود: امیدواریم این فاینانس با پیگیری‌های دولت اجرایی شده و برای قطارشهری‌ها اختصاص یابد.

 معاون عمرانی وزیر کشور و خود وی در چند روز گذشته از پیگیری اجرایی شدن فاینانس 3هزار و 700 میلیارد تومانی از سوی دولت برای قطارشهری شهر تهران خبر داده و تاکید کرده بودند که در صورت اجرایی شدن این فاینانس بخش قابل توجهی از نیاز مترو تهران برطرف خواهد شد.

کد خبر 129875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز