شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به رقم تعیین‌شده برای بلیت‌های اتوبوس در سال 90 که به 43 تومان افزایش می‌یابد، گفت: قطعا پرداخت این رقم برای هر بلیت مشکل‌ساز می‌شود و باید از کارت‌ الکترونیک استفاده شود و به همین دلیل احتمال افزایش بلیت به 50 تومان وجود خواهد داشت.

مهندس مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید براین ‌که شورای شهر تاکیدهای لازم را به سازمان اتوبوسرانی در مورد رعایت اخذ بلیت بر مبنای مسافت طی شده داده است، افزود: قرار بود برای مسافت‌های طولانی که چند میدان در مسیر خطوط اتوبوسرانی وجود دارد، اتوبوس‌های مجزایی اختصاص یابد تا مبلغ بلیت‌های اخذ ‌شده از مسافران نیز بر مبنای مسافت طی شده‌ باشد.

 وی با اشاره به تماس‌های مردمی در این رابطه تصریح کرد: اگر در حال حاضر این شرایط برای اتوبوس‌های خطوط تند‌رو که مسیرهای طولانی دارند، رعایت نمی‌شود، مساله مهم و قابل پیگیری است که باید مورد توجه شورا قرار گیرد.

 چمران با اذعان نسبت به این‌که شرایط فعلی بلیت‌های الکترونیکی به هیچ وجه مورد نظر شورای شهر تهران نیست، گفت: علاوه بر تعداد محدود اتوبوس‌ها که دست اتوبوسرانی را بسته است، امکانات و روند فعالیت کارت‌خوان‌ها در اتوبوس و ایستگاه‌ها به هیچ وجه مناسب و کافی نیست و شورا از روند الکترونیکی‌شدن بلیت در اتوبوسرانی راضی نیست.

 رئیس شورای شهر تهران گفت: قطعا کنترل و اجرای طرح استفاده از بلیت الکترونیک به زمان نیاز دارد، اما شرایط موجود نیز مورد رضایت ما قرار ندارد.

 چمران با اشاره به رقم تعیین‌شده برای بلیت‌های اتوبوس در سال 90 که به 43 تومان افزایش می‌یابد، گفت: قطعا پرداخت این رقم برای هر بلیت مشکل‌ساز می‌شود و باید از کارت‌ الکترونیک استفاده شود و به همین دلیل احتمال افزایش بلیت به 50 تومان وجود خواهد داشت.

 وی با اشاره به پیگیری‌های شورای عالی ترافیک شهرهای کشور در مورد افزایش قیمت بلیت تا 50 تومان و بیشتر از آن، به ایسنا گفت: دوستان در شورای عالی و وزارت کشور مباحث مربوط به افزایش قیمت بلیت اتوبوس را قبول کرده و خودشان آن را بارها مطرح کرده‌اند و طبق محاسبات آنها هزینه‌ی هر مسافر در هر هفت کیلومتر مسافت طی شده 210 تومان می‌شود و به این ترتیب سهم 50 تا 75 تومانی برای بلیت که سهم مردم از این رقم است، معقول به نظر می‌رسد.

 چمران تصریح کرد: البته ما نمی‌خواهیم این رقم را یکجا از مردم دریافت کنیم و این افزایش قیمت قطعا در طول زمان اتفاق می‌افتد.

کد خبر 132486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز