گروه شهری: رئیس شورای‌شهر تهران همراه با رئیس کمیسیون توسعه و عمران این شورا از روند اجرایی پل جوادیه بازدید کردند.

مهدی چمران در حاشیه این بازدید گفت: اجرای پروژه‌هایی مانند پل جوادیه که در دیگر نقاط تهران نظیر ندارد نشان می‌دهد که تفاوتی بین شمال و جنوب شهر وجود ندارد و حتی در بسیاری موارد جنوب شهر در اولویت است.وی ادامه داد: کنسول‌هایی که از وسط و محور پل به طرفین قرار گرفته 15 متر طول دارند که در کشور ما بی‌سابقه است و در جاهای دیگر نیز به اشکال دیگری وجود داشته و به شکل پل کمتر احداث شده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به اینکه قطعات پل فلزی است و در کارگاه ساخته شده و بعد در محل مونتاژ شده است، از شلوغی دست و پا‌گیر در محل جلوگیری شده درصورتی که اگر می‌خواستند پل را به شکل بتنی انجام دهند مشکلاتش بیشتر بود که این نشان می‌دهد در محاسبات احداث پل به همه جزئیات توجه شده و این موفقیتی برای مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه پل جوادیه می‌تواند به‌عنوان یکی از دروازه‌های درونی شهر به حساب‌آید ادامه داد: عده‌ای اینطور فکر می‌کنند که شمال و جنوب شهر در ابعاد مختلف با هم متفاوت است اما ساخت و سرمایه‌گذاری در چنین پلی در جنوب تهران نشان می‌دهد که از نظر شهری شمال و جنوب شهر فرقی نمی‌کند و حتی در برخی موارد اولویت با جنوب بوده است مانند ساخت چنین پلی که در نقاط دیگر تهران نظیر ندارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر هم در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه پل جوادیه، پل خاصی است و امیدواریم در آینده چنین پل‌هایی را بیشتر داشته باشیم، گفت: این یک پل کابلی واقعی است که در جامعه مهندسی ما قابل طرح است و هم‌اکنون چنین پلی در کشور نظیر ندارد و حتی در دنیا نیز تعداد محدودی از این پل‌ها وجود دارد.

حمزه شکیب افزود: باید در تهران و در آینده چنین پل‌هایی با شرایط معماری متفاوت که گویای فرهنگ ما باشد، داشته باشیم. وی روند اجرایی احداث پل جوادیه را بسیار عالی عنوان کرد و گفت: امیدواریم این پل که در نوع خود خاص است آغاز گر حرکتی برای ساخت پل‌های دیگر و همسان با شرایط فرهنگی ما باشد.

کد خبر 117847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز