همشهری آنلاین: علی میرزایی،سردبیر و مدیر مسئول فصلنامه نگاه نو که به تازگی از وضعیت اقتصادی نشریه‌ زیر نظر خود ابراز گله‌مندی کرده بود، از اختصاص 52 و نیم درصد قیمت نشریات به مدیر نشریه و 42 و نیم درصد قیمت نشریات به صاحبان دکه‌ها سخن گفت.

mirzaee

 به گزارش همشهری‌آنلاین در حالی که پیش‌ از این فرض می‌شد دکه های روزنامه فروشی در نهایت 25 درصد قیمت نشریه را به عنوان سود خود کم می‌کنند،‌انعکاس این اظهار نظر از سوی مدیر نگاه نو نشان می‌دهدکه واقعیت چیز دیگری است.

مدیرمسئول نشریه "نگاه نو" با اشاره به مشکلات اقتصادی که گریبانگیر نشریات غیردولتی شده است، گفت: این مسئله مربوط به دیروز و امروز نیست و همیشه گریبان نشریات مستقل به ویژه نشریات فرهیخته را گرفته است.

وی افزود: یک واقعیت را نباید کتمان کرد و آن اینکه اگر قرار باشد نشریه‌ای مستقل بماند و سر پای خود بایستد، باید هزینه‌اش را مخاطبان آن نشریه پرداخت کنند.

مدیرمسئول نشریه "نگاه نو" همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی این مجله فرهنگی، ادبی اضافه کرد: این وضعیت فعلاً در آن حد بحرانی نشده که نتوانیم "نگاه نو" را منتشر کنیم ولی مرگ اقتصادی همیشه ما را تهدید می‌کند.

more   نگاه نو 88 منتشر شد

علی میرزایی همچنین گفت: مسئله این است که ما هر چقدر هم نشریه را گران کنیم 42.5 درصد از قیمت پشت جلد به روزنامه فروشی‌ها و موزعان مجله می‌رسد و حدود 57.5 درصد از میزان فروش به ما برمی‌گردد.

وی ادامه داد: علاوه بر این ما با افزایش هزینه‌های مربوط به مالیات و چاپ نشریه هم روبروئیم.

مدیرمسئول "نگاه نو" همچنین پیشنهاد کرد مخاطبان این نشریه و دیگر مجلاتی که در راه فرهنگی قدم برمی‌دارند، با خرید دو نسخه از هر شماره و اهدای یک نسخه از آن به عنوان کادو به عزیزانشان، امکان سرپاماندن را برای این قبیل نشریات فراهم کنند.

میرزایی همچنین با بیان اینکه اینگونه مشکللات اقتصادی منحصر به نشریات ایرانی نیست، در عین حال تاکید کرد: مسئله این است که در خارج از ایران هزینه‌های مجلات مستقل را مخاطبان آن مجلات پرداخت می‌کنند و لذا سرپا می‌مانند.

کد خبر 129785
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز