همشهری آنلاین: در مجموع تلقی و برداشت مقام معظم رهبری این بود که مجموعه وزارت اطلاعات در مقابله با فتنه موفق عمل کرده است.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی یاداشتی را با عنوان "مدال افتخار ولایت بر سینه سربازان گمنام " در سایت دولت منتشر کرده است.

متن این یادداشت بدین شرح است:

عشق به ولایت و رهبری از جمله ویژگی‌های بارز کارکنان وزارت اطلاعات است که همواره این عشق و وفاداری را به اثبات رسانده‌اند و میزبانی اخیر مقام معظم رهبری و شرفیابی به محضر ایشان را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانند؛ همچنان که ما در این دیدار ابراز احساسات و عشق به ولایت را از سربازان گمنام امام زمان(عج) شاهد بودیم. رهبر انقلاب اسلامی در بازدید از وزارت اطلاعات ضمن حضور در نمایشگاه فعالیت‌ها و پیشرفت‌های مختلف سربازان گمنام امام زمان(عج) در جریان کیفیت و چگونگی اقدامات قابل توجه جدید این وزارتخانه و موفقیت‌های خوبی که در ابعاد مختلف فعالیت‌های اطلاعاتی حاصل شده قرار گرفتند. از نکات قابل توجه در سخنان و توصیه‌های مقام معظم رهبری در این دیدار، تأکید بر ضرورت تهاجمی بودن برنامه‌های وزارت اطلاعات در مقابله با اقدامات دشمن و سرویس‌های اطلاعاتی بود و معظم له در این زمینه اشاره داشتند که جنگ تمام عیار و حقیقی بین سرویس‌های اطلاعاتی و نظام مقدس اسلامی در جریان است.

در مقطع کنونی، وزارت اطلاعات از اشراف بسیار خوبی برخوردار است و از آنجا که بهترین دفاع، تهاجم تلقی می‌شود، برنامه تهاجمی را در مقابله با سرویس‌های اطلاعاتی در دستور کار دارد. این مأموریت را مجموعه‌ای متشکل از نیروهای جوان و باتجربه از خدمتگزاران انقلاب اسلامی و مردم برعهده دارند و حضور توأمان روحیه جوانی و تجربه در کنار یکدیگر، امری قابل توجه است.
می‌توان گفت، در سازوکار کنونی، مجموعه‌ای با سابقه 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مجموعه‌ای متشکل از نیروهای جوان در حال ایفای نقش در عرصه‌های اطلاعاتی پاسداری از انقلاب اسلامی است. در میان 10 توصیه ویژه و خاص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توجه به قانون، ضوابط و ملاک‌های شرعی از جمله مباحث مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و از آن جمله، اشاره به این نکته بود که اگرچه مدیران مجموعه وزارت اطلاعات از سوی دولت انتخاب می‌شوند، اما اطلاعات و اقدامات این وزارتخانه مربوط به کل کشور است و از این رو نباید به جریانات، احزاب و افراد سیاسی تمایل پیدا کند و بلکه همواره در مسیر ولایت و انقلاب اسلامی حرکت نماید. از دیگر توصیه‌های مؤکد ایشان، انتقال اخبار و اطلاعات از کانال‌های تعیین شده به وزارتخانه بود و این که نباید اجازه داده شود که سیر اطلاعات غیر از این مسیر باشد. مقام معظم رهبری در چند بخش از فرمایشات خود به جفاها و نامهربانی‌هایی که در حق وزارت اطلاعات صورت گرفته است اشاره داشتند و در عین حال اقدامات مثبت و موفقیت‌های قابل توجه این مجموعه را یادآور شدند. رهبر انقلاب اسلامی جفاها و نامهربانی‌ها نسبت به وزارت اطلاعات را دلیلی بر موفقیت‌های این مجموعه بویژه در مقابله با فتنه دانستند که موفقیت‌های قابل توجه در شبکه مجازی و مقابله با شبکه‌های اجتماعی طراحی شده از سوی دشمن از آن جمله است.

با توجه به اقدامات و فعالیت‌های خوب و مؤثر صورت گرفته، در مجموع تلقی و برداشت مقام معظم رهبری این بود که مجموعه وزارت اطلاعات در مقابله با فتنه موفق عمل کرده است که این فرمایش معظم له مدال افتخاری بر سینه سربازان گمنام امام زمان(عج) بود. بدون شک با حضور مقام عظمای ولایت در جمع مدیران، کارشناسان و کارکنان وزارت اطلاعات، انرژی مضاعفی به مجموعه وزارت اطلاعات دمیده شده است و ان‌شاء‌الله این مجموعه با بهره‌گیری از توصیه‌های معظم له، آینده‌ای رو به رشد و توسعه و غلبه بر سرویس‌های اطلاعاتی را پیش رو خواهد داشت. امید می‌رود با توجه وعنایتی که مسئولان امر نسبت به وزارت اطلاعات دارند،‌ این مجموعه به معنای واقعی کلمه بتواند نیازهای انقلاب اسلامی و مردم را در زمینه ایجاد امنیت و احساس امنیتی که امروز بحمدالله در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد به بهترین وجه مرتفع کنند.

 

کد خبر 129771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز