مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

«دولت آماده است تمام فعالیت‌های مترو اعم از اقدامات زیربنایی، توسعه ناوگان، خطوط و بهره‌برداری را به‌عهده بگیرد و با قیمتی کمتر از 400 تومان برای هر بلیت که سهم مردم از آنها 150 تومان و کمتر خواهد بود برای همیشه به جوسازی‌ها و فرافکنی‌های سیاسی علیه دولت خاتمه دهد.»

رویانیان

«متوسط سالانه ساخت خطوط مترو در 15 سال قبل از دولت احمدی‌نژاد 6/2 کیلومتر بود که این رقم در پنج سال گذشته به 7/3 کیلومتر رسیده است. همچنین متوسط ساخت ایستگاه مترو قبل از دولت نهم و دهم سالانه 2 ایستگاه بوده که این رقم در 5 سال گذشته به 5 ایستگاه افزایش یافته است.»

این دو نقل قول از سخنان دیروز رئیس محترم ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت کشور استخراج شده است.

1- اساسا رؤیای عده‌ای از مسئولان کشور ما حضور همزمان در دو برنامه زنده است! عطش این عده نه برای دیده‌شدن و شنیده شدن بلکه برای اطلاع رسانی فوری و دقیق به مردم نه ایران که افکار عمومی جهان تا آنجاست که دوست دارند هر خبر خوشی را شخصا و طی یک نشست خبری با رسانه‌های داخلی و بین‌المللی مثلا اعلام کنند که دولت درصدد است مقدماتی را فراهم کند تا نیم لیتر به سهمیه بنزین نوروزی اضافه شود! این رسانه‌دوستی ایشان نه خدای نکرده از سر شهوت شهرت که کاملا در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه است. ضمنا این اشارات هیچ ربطی به رئیس محترم ستاد حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت ندارد و هرگونه شباهتی اتفاقی است.

2- دیروز جناب آقای رویانیان تمام دغدغه‌های همه شهروندان و مدیران شهری و شورای شهر را یکجا برطرف کرد که این همت ایشان واقعا ستودنی است. ایشان - استثنائا نه در یک کنفرانس خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی بلکه در گفت‌وگو با ایسنا - به صراحت از معضل مترو به تنهایی و با یک حرکت گره گشایی کرد که جای تقدیر و تشکر دارد. «اگر امور مترو را دولت بر عهده بگیرد همه مشکلات حل می‌شود»؛ این خلاصه راه حل ایشان بود. یعنی اگر الان دولت مطالبات قانونی و اعتبارات مصوب مترو را به شهرداری پرداخت نمی‌کند به‌دلیل آن است که خودش امور مترو را بر عهده ندارد. یعنی دولت نمی‌خواست این مطالبات را به شهرداری بپردازد اما اگر مترو به نام دولت باشد که خب قطعا به‌خودش این مطالبات را می‌پردازد! پس مشکل حل می‌شود. اما نگارنده راه حل بهتری دارد و آن هم اینکه شهرداری حسن نیت به خرج دهد و سند مترو را به نام دولت بزند و در همه جا اعلام شود که این مترو متروی دولت است که مردم سوار می‌شوند یا اینکه تمام ایستگاه‌ها را به نام دولت نامگذاری کنند مثلا ایستگاه دولت یک، ایستگاه دولت دو... یا افزودن عبارت دولت به همین ایستگاه‌های فعلی مثل ایستگاه‌امام‌خمینی دولت، بهارستان دولت، آزادی دولت، میرداماد دولت، دروازه دولت دولت! و شاید حتی برای محکم‌کاری بهتر باشد از نام برخی مسئولان بانفوذ و تاثیرگذار دولت در برخی ایستگاه‌ها استفاده کنند.

3- رئیس محترم ستاد مدیریت مصرف سوخت علاوه بر این گره‌گشایی از یک موضوع مهم نیز پرده برداری کردند. ایشان طی گزارش آماری وضعیت پیشرفت مترو را در دوره دولت نهم و دهم با دوره‌های قبل مقایسه کردند. یعنی صرف‌نظر از میزان دخالت و کمک مالی دولت همزمانی پیشرفت مترو با دوره 2 دولت نهم و دهم را به‌نوعی بیلان کاری دولت ارزیابی کردند که در این صورت گزارش‌های عظیم تری نیز می‌توان ارائه کرد مثلا ساخت تونل توحید همزمان با دوره دولت نهم و دهم، بهره‌برداری از برج میلاد همزمان با دولت نهم، راه‌اندازی اتوبوس‌های تندرو همزمان با دولت نهم، ساخت و بهره‌برداری از پل جوادیه همزمان با دولت دهم، ساخت برج خلیفه دوبی همزمان با دوره دولت نهم یا مقایسه پیشرفت حمل‌ونقل عمومی شهر گوانجو قبل و بعد از دولت نهم و دهم یا تولید انبوه ال‌ای‌دی همزمان با دولت نهم، بهره‌برداری از سریع‌ترین قطار جهان در ژاپن همزمان با دولت دهم، تولید نخستین ژنوم مصنوعی، کشف توالی ژنوم انسان اولیه، ساخت ژل پیشگیری از HIV و ماشین کوانتومی که توسط دانشمندان آمریکایی در دانشگاه کالیفرنیا ساخته شده و از همه مهم‌تر کشف آب در مریخ همزمان با دوره دولت نهم و دهم... !

 

کد خبر 129766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز