مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

گروه شهری: نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با 2فوریت طرحی موافقت کردند که به موجب آن مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی درباره تخصیص بودجه 2میلیارد دلاری به متروی تهران و کلانشهرها برای یکسال دیگر تمدید خواهد شد.

مترو

قانون پرداخت 2میلیارد دلار بودجه مورد نیاز متروی تهران و کلانشهرها اواخر سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و پس از آن نیز مجمع تشخیص مصلحت در اسفند ماه آن‌را تایید کرد تا دولت از محل صندوق ذخیره‌ارزی یا صندوق‌های دیگر این اعتبار را برای توسعه حمل‌ونقل عمومی درنظر بگیرد. اما این قانون مصوب مجلس در طول یکسال گذشته با دلایل مختلفی مانند خالی بودن صندوق ذخیره ارزی از سوی دولت، اجرایی نشد. از سوی دیگر نیز نمایندگان مردم در خانه ملت، بارها بر لازم‌الاجرا بودن این قانون تاکید داشته‌اند. البته با ادامه بی‌توجهی دولت به قانون مهمی همچون قانون کمک به مترو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که همچنان پیگیر اجرایی شدن آن هستند در ادامه رسیدگی به دستور کار دیروز مجلس، با 2فوریت طرح تمدید قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل‌ونقل ریلی و عمومی شهرها (مصوب سال 88 )موافقت کردند.

این طرح با 143 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 4رأی ممتنع تایید و در نهایت با امضای 114 نفر از نمایندگان به صحن علنی تقدیم شد. نمایندگان طراح، خواستار ماده واحده‌ای به این شرح هستند: قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل‌ونقل ریلی و عمومی شهرهای مصوب 22 دی ماه سال 88 تا پایان سال 90 تمدید شود.

رکوردشکنی مترو در اسفندماه

از سوی دیگر، با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و نیز افزایش محدوده طرح زوج یا فرد برای تردد خودروها، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از افزایش مسافران مترو تا 2میلیون نفر در روز خبر داد. جعفر ربیعی در این باره گفت: امیدواریم در ماه پایانی سال یارانه‌های بلیت مترو کامل پرداخت شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.
وی افزود: برای خدمات رسانی و پاسخگویی به این حجم مسافر، نیازمند آن هستیم که ضمن پرداخت یارانه‌های بلیت، قطارهای جدید نیز وارد خطوط شوند تا بتوانیم از ایستگاه‌های تازه به بهره‌برداری رسیده هم به‌طور کامل و با سرفاصله مناسب قطارها، بهره‌برداری کنیم.

کد خبر 128963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز