وزیر اطلاعات درباره شهادت صانع ژاله در خیابان‌های تهران، تاکید کرد:

حیدرمصلحی

کسانی که در این قضیه، نقش داشتند، شناسایی شده‌اند و اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته است.صانع ژاله ، دانشجوی بسیجی است که در جریان حوادث روز 25 بهمن به ضرب گلوله در خیابان‌های تهران به شهادت رسید.حیدر مصلحی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به حوادث روز 25 بهمن ادامه داد: منافقان و جریان ضد‌انقلاب از اول، طی طراحی و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده بودند، فردی را از قبل شناسایی کرده و او را ترور کردند. وزیر اطلاعات گفت: اقدامات لازم درخصوص کسانی که شهید ژاله را ترور کردند، صورت گرفته و اقدامات بعدی به اطلاع مردم خواهد رسید. مصلحی همچنین شخصیت شهید صانع ژاله را اینچنین تشریح کرد: اطلاعات قابل توجهی در اختیار داریم که نشان می‌دهد این فرد از خانواده‌ای مذهبی و حافظ قرآن بوده و مسائلی که در مورد او از سوی جریان نفاق و ضدانقلاب مطرح می‌شود، صحت ندارد.

او ادامه داد: البته ضد‌انقلاب، نهایت تلاش ‌را در رسیدن به هدف خود با ترور شهید ژاله و پس از آن با تهدید و تطمیع خانواده این شهید انجام داد که به نتیجه نرسید، چرا‌که خانواده این شهید یک خانواده مذهبی بوده و از همراهی با جریان نفاق اعلام برائت کردند.وزیر اطلاعات همچنین درباره روز اول اسفند تاکید کرد: وضعیت کشور در آن روز عادی بود اما باتوجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد، آنها در تلاشند هرگونه حرکت عادی را بزرگ جلوه دهند. مصلحی درباره شرایط جاری کشور نیز گفت: شرایط کشور حالت عادی دارد و البته اتفاقاتی می‌افتد؛ ممکن است کسی تصادفی کند یا معتادی در جایی جان دهد. این اتفاقات عادی است اما ممکن است با توجه به حساسیتی که در کشور وجود دارد این اتفاقات بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نفوذ به موساد

خبری که مصلحی درباره عملیات اطلاعاتی و امنیتی و دستگیری عوامل ترور یکی از 2شهید روز 25بهمن تهران اعلام کرد، نخستین خبر از توفیق دستگاه اطلاعاتی در عملیات شناسایی نبود.
پیش از این نیز در بیست و یکمین روز از زمستان سال 89 یعنی یک روز پیش از سالگرد شهادت علی‌محمدی، وزیر اطلاعات در نشستی خبری از دستگیری عوامل ترور این استاد شهید خبر داد.
یک شب پیش از آنکه حیدر مصلحی چنین نشستی را برگزار کند، سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ای ترتیب داد تا اعترافات یکی از عوامل دستگیر‌شده ترور با نشان‌دادن چهره و اعلام نام او، در برنامه‌ای تلویزیونی به نمایش گذاشته شود.

وزیر اطلاعات دولت دهم در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی با اعلام خبر دستگیری تیم ترور، توضیح داد: توانستیم با افراد و عوامل خود تا داخل تشکیلات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نفوذ کنیم و با استفاده از این نفوذ و عوامل انسانی و کمکی که مردم به ما کردند به موفقیت‌هایی دست یافتیم. مصلحی از اطلاعات مردمی و همراهی مردم به‌عنوان یکی از ابزارهای قابل توجه جهت موفقیت وزارت اطلاعات در این بخش یاد کرد.

مصلحی ادامه داد: بخشی از آنها را دستگیر کرده‌ایم و درباره بخشی دیگر نیز به‌دنبال بهره‌برداری از آنها هستیم. وزیر اطلاعات اما موضوعی تازه را نیز در این گفت‌وگو عنوان کرد. مصلحی از شناسایی مناطق آلوده اطلاعاتی اطراف جمهوری اسلامی که سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی می‌خواسته آنها را در مورد دستگیری عوامل ترور شهید علی‌محمدی مورد بهره‌برداری قرار دهد، به‌عنوان یکی از اقدامات وزارت اطلاعات نام برد و گفت: ما توانستیم با این اقدام ضربه‌ سنگینی را به این مجموعه (سیستم اطلاعاتی موساد) وارد کنیم.

کد خبر 129076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز