چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز ( چهارشنبه 4 اسفند) در بازار آزاد تهران به 366 هزار و 500 تومان رسید که در مقایسه با چهار روز پیش ، سه هزار و 500 تومان افزایش داشت.

 احمد وفادار در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی به 1401 دلار در هر اونس رسید، افزود: این رقم در مقایسه با شنبه 30 بهمن 11 دلار رشد داشت.

 وی، تحولات اقتصادی ناشی از تحولات سیاسی منطقه و شمال آفریقا، کاهش نرخ دلار در برابر سایر ارزها و به تبع آن افزایش تقاضای جهانی برای خرید طلا را از جمله علل این رشد بیان کرد.

 وفادار با بیان اینکه قیمت طلا در هرکشوری به قیمت جهانی آن بستگی دارد، گفت: هم اکنون قیمت این فلز گرانبها در بازار داخلی به دلیل رکود بازار حدود نیم درصد ارزان تر از قیمت جهانی آن است.

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ، امروز در بازار آزاد تهران به 424 هزار تومان رسید که در مقایسه با چهار روز پیش، دو هزار تومان افزایش داشت.

 وی گفت: نیم و ربع سکه نیز امروز در بازار آزاد تهران به ترتیب 183 هزار و 700 و 94 هزار تومان معامله شد که این رقم ها نسبت به شنبه 30 بهمن به ترتیب 1700 و دو هزار تومان افزایش نشان می دهند.

 وفادار افزود: امروز هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت ساخت هم در بازار آزاد تهران با حدود 960 تومان افزایش نسبت به چهار روز پیش ، 37 هزار و513 تومان فروخته شد.

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: امروز هر مثقال طلای 18 عیار نیز 172 هزار و 859 تومان داد و ستد شد که در مقایسه با شنبه 30 بهمن ، سه هزار و 459 تومان افزایش داشت.

 وی قیمت هر قطعه سکه یک گرمی در بازار آزاد امروز تهران را هم 48 هزار تومان اعلام کرد و گفت این رقم در مقایسه با چهار روز پیش 500 تومان گران‌تر بود.

کد خبر 129044
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز