همشهری آنلاین: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره که پیش از این 5 اسفندماه اعلام شده بود، با توجه به استقبال فیلمسازان از سوی روابط عمومی این جشنواره تا 12 اسفندماه تمدید شد.

فیلم شهر

به گزارش فارس،متقاضیان برای شرکت در بخش رقابتی جشنواره فیلم شهر می توانند با تکمیل فرم و ارائه آن به دبیرخانه این رویداد سینمایی برای حضور در این جشنواره اقدام کنند.

همچنین فرم آنلاین حضور در چهارمین جشنواره فیلم شهر در سایت آن به آدرس www.urbanfilmfest.ir قرار دارد و متقاضیان می توانند با ثبت نام آنلاین در این سایت و دریافت کد رهگیری به صورت اینترنتی از آخرین وضعیت فیلم خود مطلع شوند.

بخش های این جشنواه شامل 3 بخش اصلی ( مسابقه سینمای ایران)،بخش های ویژه ( محله ، دانش آموزی ، دانشجویی و ...) و بخش های جنبی ( نکوداشت ، نمایشگاه و .... ) خواهد بود.

در بخش مسابقه سینمای ایران مسابقه فیلم های سینمایی بلند ایرانی، فیلم های کوتاه ، آثار بلند و نیمه بلند مستند، آثار انیمیشن و تیزر و آثار بلند ویدیویی برگزار می شود.

همچنین در بخش‌های ویژه جشنواره فیلم شهر، در 3 حوزه مسابقه محله، مسابقه آثار دانش آموزی و مسابقه آثار دانشجویی کلاس های آموزشی برگزار و از ساخت آثار در چارچوب موضوع‌های 6 گانه جشنواره حمایت می‌شود.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به آثار برگزیده جشنواره، جوایز نقدی به ارزش20 تا 150 میلیون ریال اهدا می کند.

همچنین علاوه  بر جوایز احتمال افزایش تعداد جوایز هر بخش به درخواست هیات داوران وجود دارد.

براساس مقررات اعلام شده کلیه آثاری که از ابتدای سال 1388 تولید شده می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

همچنین مهلت تحویل فرم تقاضای شرکت و نسخه بازبینی آثار به دبیرخانه جشنواره تا 12 اسفندماه است و نسخه اصلی آثار انتخاب شده ( فیلم 35 میلیمتری و یا دی وی کم ) حداکثر تا این تاریخ باید تحویل دبیرخانه جشنواره شود.

فرم تقاضای شرکت باید به مهر و امضاء تهیه کننده یا صاحب اثر رسیده باشد و تحویل آن به معنای قبول مقررات جشنواره است.

عوامل تهیه و دست اندرکاران تولید فیلم های حاضر در بخش های رقابتی نمی توانند در داوری شرکت کنند.

برنامه ریزی نمایش آثار ، تفسیر مقررات و یا اخذ تصمیم نهایی در مورد چگونگی اجرای مقررات و یا مسائل پیش بینی نشده در مقررات به عهده دبیر جشنواره است.

همچنین به منظور استمرار توجه به موضوعات مورد نظر جشنواره فیلم شهر، دبیرخانه جشنواره اقدام به برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوعات جشنواره کرده است.

در این بخش به ده مقاله برتر که از سوی دانشجویان، دانشگاهیان، دانش آموزان و ... ارائه و برگزیده شده باشد به هر اثر دو عدد سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.

چهارمین جشنواره فیلم شهر با هدف جلب مشارکت هنرمندان فیلم ساز به شهر و موضوع‌های شهری با رویکرد «شهری انسانی برای انسان شهری» از 24 تا 29 اردیبهشت ماه سال 90 در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 129022

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز