مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

تهیه‌کننده فیلم «آل» با یادآوری اینکه فیلمسازان باید با مفاهیم روز شهری آشنا باشند، گفت: برگزاری جشنواره فیلم شهر موجب آشنایی هرچه بیشتر سینماگران با این مفاهیم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، علی معلم افزود: انتخاب محل فیلمبرداری در ساخت یک اثر سینمایی به اندازه انتخاب بازیگر از اهمیت برخوردار است و در این میان شهر تهران می‌تواند محلی مناسب برای ساخت اثری سینمایی باشد و باید برای آن وقت گذاشت.

این تهیه‌کننده سینما گفت: پدیده‌های مدرن شهری وارد شهر شدند و سپس برای شهروندان تعریف شد و مردم به ناچار و بدون پیش‌زمینه قبلی با این پدیده‌های شهری و شهروندی روبه‌رو شدند. معلم یادآورشد: سینما و هنرهای نمایشی تاثیر بسزایی در پذیرش هرچه بیشتر فرهنگ شهروندی از سوی شهرنشینان دارد و باید به این هنر بیش از گذشته در ترویج فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی بها داده شود.

مدیر مسئول ماهنامه سینمایی دنیای تصویر تصریح کرد: متأسفانه در سینمای ما غیراز آثار برخی از فیلمسازان همچون مرحوم علی حاتمی اثری مطرح در حوزه شهری دیده نمی‌شود و مسائل و معضلات شهری کمتر در فیلم‌های سینمایی ما به تصویر کشیده شده است.

این منتقد سینمایی با بیان اینکه سینما چنان که باید نتوانسته در ترویج فرهنگ و اخلاق شهروندی مؤثر باشد، گفت: تاثیرگذاری سینما در جهت ترویج فرهنگ شهروندی به میزان جدیت مولفین و فیلمسازان و آشنایی آنان با این مقولات باز می‌گردد.

معلم به برگزاری جشنواره فیلم شهر اشاره کرد و ادامه داد: این رویداد تاثیر بسزایی در آشنایی سینماگران با مفاهیم شهری دارد. این امر بسیار مهم است زیرا فیلمسازان به‌عنوان خالق آثاری که به‌عنوان مرجع محسوب می‌شوند باید با این مفاهیم آشنایی کامل داشته باشند. چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، اردیبهشت‌ماه سال 90 برگزار می‌شود.

کد خبر 123858

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز