چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیات انتخاب فیلم‌های کوتاه سینمای ملی جشنواره بین‌المللی فیلم کیش معرفی شدند.

جشنواره فیلم کیش

به گزارش ایلنا، اسامی هیات انتخاب فیلم های کوتاه جشنواره فیلم کیش را به این ترتیب معرفی شده اند:علیرضا امینی کارگردان فیلم های سینمایی" استشهادی برای خدا و چند دقیقه تا پاییز"و دهها فیلم کوتاه وسینمایی ، رضا سبحانی سازنده فیلمهای سینمایی "زیستن"، " خاک سرد" و آفتاب پشت برف"، بیژن میرباقری کارگردان فیلم های" دوزخ، برزخ، بهشت" ، " ما همه خوبیم"، عزیزالله حاجی مشهدی فیلمنامه نویس و منتقد و نویسنده سینمایی، مرجان اشرفی زاده کارگردان فیلم های کوتاه و تصویربردار.

این هیات قراراست فیلم های کوتاه داستانی رسیده به دبیرخانه جشنواره را مورد ارزیابی و بررسی قراردهند و فیلم‌های واجد شرایط برای حضوردربخش مسابقه را معرفی کنند.

494 عنوان فیلم کوتاه در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی مسابقه سینمای ایران جشنواره بین المللی کیش شرکت کردند.

این آثار با محوریت آئین‌ها، هویت ملی و بومی و مشترکات فرهنگی و آئینی ازمناطق و استان‌های مختلف کشوربه دبیرخانه جشنواره رسیده است.

فیلمسازان و سینماگران استان های گیلان، خوزستان، خراسان رضوی، البرز، اردبیل، کردستان، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، آذربایجان، همدان، بوشهر، فارس، یزد، آذربایجان شرقی، کهلیلویه و بویراحمد، کرمان، خراسان شمالی، سمنان درجشنواره شرکت کردند.

استان تهران با 30 عنوان فیلم بالاترین آمار شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده و پس از آن استان‌های کردستان و البرز بیشترین آثار شرکت کننده را دارند.

کد خبر 129606

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز